Batteri tiden är katastrof ?

Diskussion i 'Hero' startad av Tomzi, 5 aug 2009.

1. Tomzi

Tomzi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallo

Är det någon mer som tycker batteri tiden är katastrof ? Min bluetooth är alltid av och min wifi är också alltid av.. De håller relativt länge på 100% sedan bara faller det oerhört snabbt..

Vill man ha msn igång i bakgrunden så är det bäst man har en mini usb kabel med sig..

Det jag tänkte också fråga är, har någon av er provat OC widget och mekat med de lite ?

p.s Har taskiller full och enda programmen jag har på min ignore list är Touch flo,alarmklockan,powermanager.. Så tänker alltid av mina program efter jag använt dem.

2. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Tycker ätt det är riktigt ok batteritid på bero. Klarar 2 dar med mycket nyttjande.

3. John

John Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur är det, är telefonen helt ny?
    Som Manny berättade i en annan liknande tråd så måste batteriet köras in innan det tar laddning riktigt bra.
    Så räkna med att runt de tre första cyklerna håller endast "sådär"...

EDIT:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=996

Last edited: 6 aug 2009
  4. Tomzi

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vaa ? sh*t

Ah se där, har haft min telefon sen Fredags så har väl laddat den full ett par gånger nu... har precis köpt och laddat ner SETCPU ska se om detta hjälper något.

5. MaxH

MaxH Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

När jag började med min Magic tyckte jag också det, det räckte inte ens en hel dag. Efteråt så instalelrade jag en anna ROM och såg då till att inte installera söta widgets och applikationer som hade processer igång, och resultatet var att det lätt räcker över dagen - förutsatt att du inte använder telefonen för hårt över dagen. Man får budgetera helt enkelt...

Det finns någon tråd om ämnet med tips hur man kan spara batterier. Den som söker...

6. Tomzi

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja jag får kolla runt lite, föresten har något provat SETCPU ? kör lite med den nu och undrar om man måste ha igång programmet eller om man kan stänga ner de och CPU värden stannar.

7. gnutten

gnutten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hade samma problem i början och var lite förbannad, men Batteritiden
    gick upp för mig efter ca 1-veckas nyttjande.

Det verkar som man måste köra in batterierna lite innan dom börjar prestera.
    Precis som John säger så finns det flera trådar om det här på forumet.

Tips annars på att spara batteri
    Bortsett från att stäng av GPS, WiFi, Bluetooth när det inte används.

Dra ner ljusstyrkan om du inte redan gjort det.
    Kör själv med bara 9% på ljuset inomhus och det fungerar kanon kompletterar sen med
    Widgeten Fastbright när jag är ute och behöver mer ljus.

Installera Taskiller och döda applikationer som du inte använder men ligger kvar i bakgrunden och belastar cpu'n

8. JonasE

JonasE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag märkte under semestern att om man nästan befinner sig i radioskugga så kan batteriet ätas upp grymt snabbt.

När mobilen hela tiden försöker få kontakt med nätet men misslyckas lyckades jag köra min magic i botten på 12 timmar. Helt utan att använda den.

Hemma funkar allt utmärkt och i stanbyläget räcker batteriet säkert ett par dagar. Har inte testat hur länge för jag surfar rätt mycke med mobilen. Brukar ha 30% kvar på kvällen efter ca 2h musik via bluetooth, 1,5h surf+spel, några korta samtal och ett par SMS.