batteri-tider på HTC Magic?

Diskussion i 'Magic' startad av mlunden, 11 juni 2009.

1. mlunden

mlunden Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har äntligen fått min HTC Magic och laddade telefonens batteri efter manual. Dvs 3 timmar, det verkar som om den snabbt går ner i batterikapacitet efter normaldagsanvändande ringa några samtal, surfa lite.

Läste på vodaphones support att det tar ett antal ggr att ladda batteriet o få upp kapaciteten tydligen! kan detta stämma?

Batteriet når lite mer i kapacitet för varje nattladdning jag gör (har hållt på i ca 5 dagar) men det är fortfarande långt från de beskrivna värdena för telefonen som jag trodde från början. Är ni flera som har råkat ut för detta?

2. Chriz

Chriz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Operatör:
    Telenor, Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor, Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Android 15
    Info:
    Niagara Launcher
    Telefon 2:
    iPhone 15
    Info:
    iOS 18
    Jag körde igång min Magic direkt ur lådan (hade inte möjlighet att ladda den direkt och självklart ville jag inte vänta). Efter några timmars användande så kom jag hem och kunde ladda min Magic. Batteritiden är lysande, den klarar sig långt mycket längre än min iPhone om jag gör en dags jämförelse med samtal, surf, musik, mail. Efter ca 8h användande hade jag ca 50% batteri kvar vilket jag tycker är mycket över förväntan.

3. sandstroem

sandstroem Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Har läst runt lite kring detta och tydligen ska batteriet bli bättre för varje laddning, upp till ett par laddningar tills har nått sin maxkapacitet. Du bör även helst undvika regelbundna urladdningar vilket försämrar kapaciteten.

Ladda alltid vid tillfälle för att hålla batteriet fräscht så länge som möjligt :)

4. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Det där gällde även vårt testexemplar från Tyskland som Bernard leker med. Det tog ett antal laddningar innan det nådde sin maxkapacitet.