Batteri Töms övernatten

Discussion in 'Hero' started by drgregur, Nov 26, 2009.

1. drgregur

drgregur Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Min Hero tömmer istort sett hela batteriet under natten, och det måste garanterat ha något med "mobile data" att göra. För stänger jag av mobiledata så klarar sig telefonen utmärkt. Jag fattar inte vad som drar så jäkla mycket batteri! Kör med gmail, men det kan väl inte ligga och trycka ut info hela tiden. Går det att ställa in gmailen så den kollar mail typ varje timme istället för pusha fram meddelande?
    Har inte några andra program installerade som använder datanätet. Det är ju helt sjukt att det tömms på 12timmar. Skulle ju vilja att det var så att om ett program behövde datanätet koppla det upp sig och sedan stängde av det.

Några tips??

//Micke

2. Serious Bob

Serious Bob Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kolla settings -> About -> Status, längst ner "awake time". Vissa program kan göra att den skjuter i höjden, t ex låg jag på kring 80-90% innan. Numera ligger jag på runt 10%. Kan vara olika appar, även hört att default sms-appen störde.

Jag har oftast 3g/wifi avstängt, men testat att låta det ligga (med always on-mobile), oh det har hållt riktigt bra nu. Kör modaco 2.9.

3. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Ladda ner Spare Parts.
    I Battery history så kollar du "användning av delaktivering". Där kan du hitta boven. Android-system bör vara högst upp.

Kolla också igenom den här tråden
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=3277

4. pacman

pacman Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan det vara så att du ar dålig mottagning där telefonen ligger över natten?

Sålig mottagning == hög effekt på sändning.

Om du sedan ligger och syncar olika tjänster under hög effekt så går det fort...

5. tommyhome

tommyhome Youth Droid Medlem

Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    Telefonen tömmer batteriet på klart under 12H om den ligger och förbrukar trafik i mängder, kör du den över wifi går det ännu fortare.

Normal användning om den bara ligger där borde dock inte vara ett problem.
    Synkar 3 imap, 3 pop, 1 push, ett gäng twittrar, å kör med facebook appen, kalendern och lite annat smått å gott aktivt, och det äter inte batteri i den omfattningen du upplever.

Om du inte behöver vara nåbar nattetid så sätt över telefonen i flygplansläge, så slipper du att den förbrukar massa ström, och du slipper strålingen från mobil/wifi nätet som den utstrålar när de är påslagna och aktiva.

Last edited: Nov 27, 2009
  6. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ibland tömmer min magic batterit grymt fort, och då har det alltid berott på att jag först surfat och sedan när jag backat ur webbläsaren så verkar det som att den på något sätt får fnatt och suger ut allt från batterit på 7-8h.

7. Kiane

Kiane Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu var detta iof på min Magic men det verkar som om det är något problem med SMS-mjukvaran på den. När jag började använda Handscent istället för appen som följde med telefonen så försvann problemet.

8. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    vet inte om sidor som aftonbladet och di.se uppdaterar sig själva hela tiden. precis som på datorn

9. pacman

pacman Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej Det gör de inte. De uppdateras däremot automatiskt när de kommer i focus igen...

10. barbabenny

barbabenny Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kan tipsa om att nyaste uppdateringen av taskiller free trycker upp "awake time" enormt på min Hero.

11. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Kan vara knepigt ibland att hitta batteribovar, de knep som räknats upp funkar oftast men inte alltid. Helt klart så har du en batteribov & det har knappast att göra med att du ligger uppkopplad.

Som sagt tidigare, kolla in https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=3277

12. drgregur

drgregur Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det jag misstänker är att den ligger och pendlar mellan 2g och 3g.Vet att det går att stänga av, men va fan ska man behöva det.. Jag kör även med Handcent. Går det inte ställa in Gmailen att kolla med intervaller? Jag ska stänga av den ikväll och nollställa awake time för att se om den drar något extra under natten. Jag har inga andra appar som använder nätet eller som jag misstänker kan ligga och dra batteri i bakgrunden.