Batteri vägrar laddas fullt

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av snubben123, 22 juni 2011.

1. snubben123

snubben123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har stött på ett problem med min lur. När jag laddar min telefon så vägrar den laddas till 100%. Telefonen säger att jag ska koppla ur laddaren och när jag gör det så har den bara laddat till ca 93%. Kopplar jag in och ur laddaren ca 20ggr till så kommer jag till slut upp i 100%. Jag har testat att rensa batteristats m.m. men det verkar inte hjälpa. Nån som har några idéer vad det kan bero på. Samma fenomen uppstår oberoende av rom.

2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

3. docd87

docd87 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det borde ta ungefär en timme, så ska din lur säga att du har runt nittio. Därför att du verkligen har nittio då. Det är gjort så, så att batteriet ska hålla sig i bra skick längre. Batteriet blir snabbt sämre om den laddas på riktigt till hundra procent hela tiden. Så det designer
    na har gjort är att lura oss med att batteriet är fullt när den inte är det. Så om din samsung viser nittio efter en timme, så är det inget fel på den. Den borde inte visa det direkt efter att du har unplugged laddaren... du kanske har nån true battery app eller sådant?

4. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Men det stämmer inte. Jag laddar min mobil från 10, 20 eller 30 % batteri. Kopplar ur den direkt när den piper till och kollar batteristats, och där står ganska ofta "85 %". Inte tusan drar mobilen 15 % på de sekunder det tar att gå från datorn till nattduksbordet. Precis som det står beskrivet ovan så går det att ladda mobilen till 99 % ungefär, men då får jag koppla in mobilen igen efter första pipet och låta den ladda tills den piper igen (då ligger den på runt 94 %) och sen en eller två gånger till för att "maxa" den.

Detta problem uppstod iom 2.3.3-uppgraderingen för mig. Innan dess har den aldrig hållt på så här.