Batterianvändning-varningar väldigt selektiva...

Diskussion i 'Galaxy S10+' startad av str85, 12 mar 2019.

1. str85

str85 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Köpte en S10+ i fredags och ganska omgående så laddade jag ner en app från XDA för att binda om Bixby knappen till Google Assistent istället.
    Men nu håller telefonen på att ge mig dagliga varningar (som jag inte lyckas stänga av, inte aviseringar) om att appen drar mycket batteri, trotts att den verkar dra så lite att den inte ens syns i spellistan för vad som dragit.
    Däremot säger telefonen inte till om allt skit som gear vr installerade som ligger och drar batteri trotts att jag aldrig ens startat någon av dem apparna och har startat om telefonen mer än en gång sedan dess.

Sen ska vi inte gå in på hur den ville installera allt oculos relaterat när jag kopplade in en sm-r323 headset men tydligen funkar den bara med sm-r325 av någon apple inspirerad oförklarlig girighet.

2. Snaqejack01

Snaqejack01 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Avinstallera appen och kör in bxActions ifrån Google Play.

Sedan behöver du nog inte oroa dig att en liten app drar lite batteri, du överlever nog.

Skickat från min Samsung Galaxy S10 via Tapatalk

3. str85

str85 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Oroar mig gör jag knappast, försökte bara poängtera att det är fult av Google att låta deras egna appar dra energi för att samla marknadsförings info om oss men en app som inte drar något batteri men jobbar mot deras egna intressen gör telefonen falska varningar för.

Nikolodien gillar detta.
  4. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 275
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Fast batterivarningen kommer nog ifrån Samsung Enhetshanterare eller vad den nu heter på svenska och inte Google. Kan du visa en bild på hur varningen ser ut

5. port513

port513 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag kör AdGuard för att ta bort reklam från samtliga appar, den ligger konstant igång och filtrerar allt som går in och ut från telefonen. Jag får aldrig varning om den men däremot om andra appar så som Sleep tracker osv. Tror det löser sig när telefonen lärt sig hur vi använder våra telefoner.

En liten varning om man använder AdGuard är att inte låta den filtrera apparna som t.ex. styr drönare med mera för då får ni en lite hemsk upplevelse med att WiFi till drönaren bryts lite då och då vilket är högst obra ;)