Fråga: Batteribyte hos tre - funkar det smidigt?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av LML, 11 juni 2014.

1. LML

LML Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tröttnade efter en halv evighet på att batteriet lever sitt egna lilla liv på telefonen... Sökte på felet och upptäckte det där med garanti-utbytet, har helt missat det :/ Har tagit ut batteriet och tittat på det och det är lite bulligt, inte mycket, men jag kan helt klart "wobbla" på batteriet om jag lägger det på bordet.

Hittade en tråd på xda som tog upp det och listade serienummer på defekta batterier. Mitt var självklart med *suck*

Ringde och pratade med en kille på Samsung som i stort sett inte medgav att de haft några problem, mer än några enstaka batterier, typ. Det går dessutom inte att utläsa på serienumret och döma ut batterier på det sättet, enligt honom. Blev tillsagd att prata med min operatör. Tre.

Har nu lämnat in en anmälan på treforsakring.se, som killen på Tre sa. Någon som vet hur detta brukar funka?

Min förhoppning är att jag kan få ett nytt batteri utan att behöva vara utan en fungerande i telefon en helsickes massa dagar...

2. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Var bor du? Jag åkte bara till närmaste Samsung serviceställe och fick det utbytt över disk!

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

3. LML

LML Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Trött jag blir... Varför kunde inte Samsung säga det till mig när jag ringde? Det är ju så det borde funka...

Bor I Karlstad

4. LML

LML Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Självklart så blåser tre mig på det här. Sjukt irriterande...
    Har fått beslutet nu och de huvudet i sanden och låtsas som ingenting...

5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.355
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om det är ett tillverkningsfel ska du inte kontakta 3Försäkringsservice utan då är det garanti den ska skickas in på. Försäkringen använder du endast om det är fel som uppstått pga felaktigt användande, vilket detta inte är.

Troligtvis byter 3 inte ut batterierna över disk, utan du kommer då behöva skicka in det och eventuellt telefonen på service för ett utbyte.

Så om möjligt: ta dig till ett Samsung service-center.
    http://www.samsungservice.se/kontakt/

LML gillar detta.
  6. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Precis som "Cupcakes" skriver ta dig till närmaste Samsung servicecenter (Gräsdalsgatan 7) och tala om ditt problem, de bör byta ut batteriet där och då.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

7. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Man ska väl egentligen aldrig använda Operatörerna som mellanhand när det gäller batteribyte. För dom har ingen somhelst koll på Samsungs egna garantier iaf när det kommer till batteri. Minns att det är mängder med folk som frågat sina operatörer om vad som gäller vid uppsvällda batterier och dom har fått helt fel info, När det kommer till sånt här ska man alltid vända sig till samsungs egna service Points

8. LML

LML Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tycker att det låter rimligt som Ni säger och det var väl det jag egentligen misstänkte, trots att både tre och Samsung sa något annat när jag ringde.

Tack för hjälpen