Fråga: Batteribyte

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av RoidRage, 21 jun 2012.

1. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

När jag har använt batteriet så att det är nere på under 15 % påminner apparaten mig om att det är dags att ladda. Jag tar då ut batteriet och stoppar i ett fulladdat batteri från min laddningsdocka. Noten vägrar dock envist erkänna att den nu har ett batteri i sig med 100 % laddning, tvärtom kvarstår batterinivån på de 14% som fanns kvar när jag tog ut batteriet. Har även provat att lägga undan telefonen en timme, utan batteri i sig, för att se ifall det nollställs. Problemet finns under såväl GB som ICS. Ej rootad.

Finns det en procedur som skall genomgås för att telefonen skall ta reda på det nya batteriets status?

2. Utacka

Utacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

ja har samma problem, dock köpte ja nyligen en. mugen power 5400 mah och slipper göra batteribyten, priset ja får betala är en tjockare telefon men är ändå nöjd. enda sättet ja vet... rätta mig om ja har fel... är att roota och köra batterikalibrerings app.

obs! ja tror bara att den envisas med att visa statusen för gamla batterit status för att det är en systemfil som säger så och för att få rätt så måste man radera filen (varje gång vid batteribyte) och därför krävs root.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

3. RoidRage

RoidRage Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jisses sicket klydd!

Det måste gå att lösa med en mindre uppgradering av OS, jag har inget problem när jag byter batteri i min Desire.

Har skaffat Guldbatteriet 3250 mAh men samma storlek som standarbatteri så jag kan använda hållare och cases utan problem. Funderade på Mugen men för mycket tillbehös som skulle bli obsoleta.