Batteriet dåligt eller drar telefonen mycket ström?

Diskussion i 'Desire Z' startad av Hellis, 4 jul 2011.

1. Hellis

Hellis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Har idag knappt använt telefonen, har läst några mail och då haft skärmen på i max 10 min.
    Inga samtal, inga sms, inget sånt alls.
    Just nu visar den 24% kvar.

När jag köpte telefonen för ca 4 månades sen hade jag ca 60% kvar på batteriet när jag gick och lade mig på kvällen.
    Och som ni ser nu så kanske 12 timmar utan att jag använt telefonen så är den slut.

Går batteri på garanti?

Bifogade filer:

2. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Tycker det där ser grymt konstigt ut. Min skärm är det som har dragit mest nu efter att telefonen har varit urplockad 2h och 6min. 60% har den dragit medans systemet och mitt android OS har dragit 2%. Vet inte hur det kommer se ut framöver men tycker det verkar konstigt att android Oset drar så mycket... nån widget som drar mycket kanske?

EDIT: min har nu 8h och 20min och skärmen är fortfarande 60% . vänteläge 13% telefonen är inaktiv 11%, android system 6% och operertivsystemet android 2%.

Last edited: 5 jul 2011
  3. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    368

MINA ENHETER

Hellis: Jag antar att du har kört en omstart (inte bara stäng av och sätt på) så att något eventuellt program som kan ha hängt sig avslutats helt?
    Om inte testa det och se om samma problem fortfarande finns.
    Fråga i sammanhanget kör du HTC Sync programmet på datorn och syncar telefonen ? När jag gör det så börjar min telefon dra oerhört med batteri tills jag startar om den igen.

4. Hellis

Hellis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Enligt wheres my droid power så är det HTC sens appen som drar mest, 6%.
    Sen weather and toggle widget på 5%.
    Inga brutala siffror precis.

Men jag provade starta om telefonen igår, kom på att det kunde vara en lösning.
    Och dagens resultat är mycket lovande. Trotts att telefonen ringt utgående samtal nästan oavbrutet i nästan en timme så har jag ca 50% kvar 16 timmar efter jag plockade av den från laddning.

Jag har kört HTC sync en gång, men mest myphoneexplorer för att ta skärmdumpar.
    Så det kan vara problemet, tack för att du sa det.
    Ska komma ihåg att starta om efter jag haft den inkopplad i datorn.

Skulle självklart ha tänkt på en omstart innan jag bankade på djungeltrumman.

Men tack för hjälpen!

5. tekarn

tekarn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

-30% per natt, även i flygplansläge

Hej! Detta kan väl inte vara bra... oavsett flygplansläge eller med wifi, 3g etc på så laddar batteriet ur 30% på typ 7 timmars standby under natten. Enligt Currentwidget drar den runt - 30 mA i viloläget. Min desire och även Desire Hd drog runt -3 till - 5 mA

Någon med liknande erfarenheter? Min DZ är alltså helt ny. Har provat hart resets + nu rootat och testar 3 olika custom roms så felet måste vara någon annanstans

6. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

1-2 % per timme är vanligt.

7. Willbo

Willbo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har haft min z i runt 2 veckor nu, mÅste ocksÅ sÄga att batteriet Är lite halvkasst. dock, som idag nÄr jag jobbat sÅ har den hÅllt bra. youtubade lite pÅ lunchen, pratat i telefon kanske 10min, lyssnat pÅ musik till och frÅn jobbet (30 min promenad) och det har gÅtt 7% batteri. ber om ursÄkt fÖr ÅÖÄ buggen, kÖr Äed opera. funkar alltid fint vid smsande..

mvh.

8. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Har du kört batteribost/batteri kalibrering? det gjorde stor skillnad på min telefon.

9. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Jag är mycket nöjd med min batteritid. För nuvarande har jag 62 % kvar efter 14 timmer. 52 % är gått till skärmen, resten är fördelat med Cell Standby (13 %), Phone Idle 11 %), och 2-5 % på alla de andra grejer.

CPU Spy är ett bra verktyg till att se om telefonen går ner på lägsta nivå (Deep Sleep). Jag har DS för 72 %, 245 MHz i 19 %, och 806 MHz i 6 %. De 245 MHz är typ när jag lyssnar till podcast (widget-applikationen Temp+CPU V2 är bra till att visa aktuell CPU förbrukning).

10. tekarn

tekarn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min telefon drar som sagt ur sig runt 30 procent på 6-7 timmars standby under natten. Har kollat och det är bara med googlesyncen på den drar så mkt, annars funkar den normalt. Men det ska ju inte vara så ändå...på mina tidigare android htc-er har det inte varit så alls. Kanske ska testa något övervakningsprogram som Minimax tipsade om och kolla om telefonen vilar ordentligt på standby, verkar ju inte så...

11. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 404
    Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 14, Pura 70 Ultra
    Nåt knas är det ju med stand-by läget för 30% på 7 timmar är otroligt mycket även om sync är på. Så kör den appen och testa.

Min lur drar ca. 2-3% batteri på 8 timmar stand-by (utan sync) så skillnaden är ju verkligen som natt och dag.

12. samich

samich Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Har också problem med dåligt batteri. Sist nu hade jag kvar 15% efter 9 timmar.
    Standby över natt är över 30%..har nu gjort en fabriksåterställning för att se så det inte ligger något o drar minne...