Batteriet laddas inte (pga app?)

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av ithomas, 23 maj 2011.

1. ithomas

ithomas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, min första post... :)

Har haft min Arc i ungefär en och en halv månad nu. Idag uppträdde ett märkligt fenomen: batteriet laddades inte trots att jag hade laddaren inkopplad (i bägge ändar...).
    Nu kan man förstås tänka sig ett antal "naturliga" orsaker inklusive defekt laddare, men det visade sig att det fixades efter avinstallation av diverse appar plus avstängning och start av av Arc:en. (Jag hade innan dess provat med en annan laddare med samma resultat.)

Eftersom omstart tar så förbannat lång tid har jag inte testat alla varianter men de två batteriappar jag testat är de mest misstänkta (Battery Monitor Widget av 3c06 och Catty Battery Widget).

Två frågor:

1. Har någon upplevt detsamma ? (Att laddning inte sker fast det borde eller att en app stänger av laddningsmöjligheten.)

2. Hur kan app påverka möjligheten till laddning ? (Antar att det finns systemkommandon, men varför skulle en app använda dom ?)

TIA
    Thomas

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Min Atrix vägrade ladda en gång. Jag använder Batteri Monitor Widget. Eller jag har den installerad ivf. Efter en omstart fungerade det att ladda igen.

Dock aldrig hänt efter, eller innan, det tillfället.

3. ithomas

ithomas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, då är jag inte helt ensam om det då.

Men det här hände två gånger åtminståne (dvs jag fick starta om + att jag rensade de senaste apparna båda gångerna).
    Nu tänker jag vänta med batteriapp ett tag och sedan pröva igen.