Problem: batteriet laddas ur under natten

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Jagigen, 9 jul 2013.

1. Jagigen

Jagigen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mitt batteri är i vanliga fall dåligt, om jag använder telefonen myckt under dan måste jag ladda någon gång mitt på dan och sen brukar jag ladda den under natten också, men nu är det extremt dåligt, inatt när jag inte laddade telefonen var den helt urladdad när jag vaknade och hade ca 60% kvar när jag gick o la mig. När jag tittar på batteriinställningar så står de att googletjänster tar 40% av batteritiden, vet inte vad de är för skit som är igång, kan någon hjälpa mig hur man stänger av skiten, jag blir tokig!

2. hattori hanzo

hattori hanzo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Du kan börja med att stänga av allt som har med synk att göra, mail, facebook osv. Sen stänga av platstjänster, gps.

3. MrJiM

MrJiM Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    812
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Börja med kolla om mobilen går i deep sleep. Om den inte gör det så kolla vad håller den vaken. Det verkar ju som att nåt håller den "på". Testa ta bort appen som ger wakelock och kolla batteritiden.

Edit: Man skaffar väl inte en smartphone och använder den som en dumbphone? :P :P

Edit igen: Betterbatterystats. Och kolla other sen partial wakelock. Eller hur det nu stavas.

Eller cpu spy och låt mobilen ligga i 15 min. Kolla sen om den går i deep sleep.

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4 Beta

Last edited: 9 jul 2013
  4. Albin N7

Albin N7 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Skrev om detta i en annan tråd. Gå in i google maps, inställningar och klicka i att den inte ska uppdatera från denna enheten. Sen kan du visst ha platstjänster på men klicka ur att den ska söka via wifi och mobilt nät och ha bara via GPS. Fungerar skitbra :)