Problem: Batteriet överhettas konstant och dålig batteritid

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av chrippe7, 10 maj 2012.

1. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Jag har haft denna HTC One X i lite mer än en vecka nu, de innan har jag DOA:t för alla har varit så otroligt känsliga vid kanten så om man bara drog fingret där fick man färgskiftningar på skärmen.. Sen den senaste jag fick var det knappt något sånt alls på så då blev jag glad och nöjd, kände att nu är det eviga bytandet slut, slut på att behöva installera om allt på telefonen osv.. Sen nu när det gått ett litet tag, batteriet överhettas konstant, idag när jag satt på bussen och spela spel kom den upp i 52 grader, när jag laddar den kan jag inte använda den för då överhettas den och vid längre samtal samma sak så använder alltid headset. Sen är batteri-tiden under all kritik på den jag har, igår kopplade jag ut den ur laddaren runt kl 8, 14.00 var den nere på 4% batteri kvar och då hade jag ingen autouppdateringar, automatisk ljusstyrka, laddade inte ner något, skärmen hade varit på i 3 timmar totalt, men 3 timmars skärm med automatisk ljusstyrka och 3 timmars standby är alldeles för dåligt enligt mig.
    Pratade med HTC igår och de sa att jag skulle lämna in den, är det många som har det här problemet också? Känner att jag inte vill riskera att få nya som skärmen är helt körd på och om detta är ett vanligt problem kanske det inte är värt att byta.

Ska jag lyssna på HTC:s råd att lämna in den och få ut en ny eller vad säger ni, är chansen stor för att jag får en med samma batteri-problem?

2. mobilkungen78

mobilkungen78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab s 10.5 4G
    Den klara tyvärr inte mer än 3-4timmars skärm på tid....Om jag inte minns fel men rätta mig någon om jag har fel

3. Erjo

Erjo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har som maximalt kommit upp i 45 grader. Upp till 50 grader är nog normalt. Men batteriet borde inte slukas så snabbt som du beskriver.

4. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Tyvär så är det priset man får ta för monsterprestanda ;) Bara två år tillbaks var det enkärninga processorer t.ex. Batteri teknologin hänger helt enkelt inte med.

5. Exicutor

Exicutor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 3
    Platta:
    Apple iPad (3rd Generation)
    Övrigt:
    Google Home
    Det låter onekligen konstigt. Jag tycker definitivt du skall skicka återbud och skaffa dig en ny HOX. Personligen så är det bra batteritid på min HOX.

6. ynischa

ynischa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

De ska inte vara så jag är nästan 100% säker. Min går max upp till 42 och den stannar där. De här händer bara under 3d-spel. Alla mobiler jag har ägt blir varma av laddning+tung användning så de är normalt men inte så snällt mot batteriet. Jag skulle tipsa dig att installera badass battery monitor och lär dig hur den fungerar sen kan du kolla upp statistik på vad som har dragit ström.

Om inte de hjälper så kör fabriksåterställningen. De här är alltså om du inte vill DOA den för jag skulle gissa på att du kan göra det med de här problemet.

Jag ångrar att jag inte har DOA't min som har skärmproblemet som du nämner. Nu får jag leva med de :( .

7. lillenboije

lillenboije Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fick min i onsdags (tre...). Men iallafall så testade jag den med nvidias "glowball" i ca 10 min, den gick upp i 53 grader, vilket jag tycker är i varmaste läget. Bör jag lämna tillbaka den?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

8. Evilomatic

Evilomatic Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hur menar du överhettas konstant? får du upp några varningsmeddelanden om att telefonen är överhettad eller får du några konstiga beteenden/artifakter eller är det helt sonika ett tillstånd du beskriver när du tycker mobilen känns varm?

Min mobil blir också varm, tror jag varit uppe i som max 55 grader, lägger man läppen mot bakstycket då (jag vet ..lite kinky) ja då är det rejält varmt.

Men, jag lägger inte så mycket vikt i det, 55 grader är ingenting mot vad dagens elektroniska kretsar klarar, skulle tro att det knappt är hälften av vad det skulle behöva vara innnan något går sönder (spekulation) men ta te.x vanliga PC grafik kort, det jag kör med när jag lirar battlefield 3 ligger arbetstempen runt 90 grader, och det är enligt GTX 480 branchen helt normala värden (kanske lite i överkant, men du hajjar )

Kanske kan man inte jämföra PC grafikkort med mobiler, men man kan definitivt jämföra 50 grader mot 90 grader.... det är en bit kvar innan mobilen "goes up in flames" i dina händer :P

9. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Skillnaden är ju att i mobilen har du ett batteri som inte mår så bra av värmen :)

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

10. dattacine

dattacine Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min Blade kom upp i nästan 50 grader när den laddades och den processorn var ju klen så drygt 50 grader låter väl inte orimligt på något vis.