Problem: Batteriet töms av "Media"

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av lasslax, 30 maj 2013.

1. lasslax

lasslax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Hej,
    jag vet att det här kankse inte är specifikt för S3, men det är just den telefonen jag har, så jag frågar här först:

Sen ca. en vecka töms batteriet på 5-6 timmar mot tidigare 25 - 30. Det jag ser ta hysteriskt mycket är "Media", men mig veterligen har jag ingen medietjänst igång. Eller har jag? Vart skall jag leta? Försökt stänga av apps som jag misstänkte kunde ha med saken att göra, utan resultat. Det enda jag gjort på sistonde var att jag ville att Google Maps skall hålla en historik om vart jag har varit. Det klickade jag bort nu i alla fall, men det hjälper inte. Fick jag någon app uppdatering som lurar mig? (Jag får ju sånt hela tiden)
    Jag kör med Wanam Lite ROM som var extremt strömsnål hittils, jag börjar bli ganska irriterad. Vill helst slippa fabrikspterställning, så om någon har en idé, jag uppskattade hjälpen!

2. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Kör in ett program som heter "Greenify". Den lär kunna berätta om det är en app som startar som tex. musikspelaren i bakgrunden eller Spotify?

3. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Är det inte mediascannern som löper amok?
    Har sett det flera ggr men inte ängnat någon tid åt det då jag inte råkat ut för det själv.

Prova säkerhetskopiera allt o sedan formatera sdcard.
    Alt: kan ju testa att skapa filer med namnet .nomedia i tumbnails o backup mappar.
    Går tydligen även att döda processen.

lasslax gillar detta.
  4. lasslax

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Aha!
    Det har strulat litet med 32Gb minneskortet. Då det kanske DET menades med "Media". Jag trodde någon musiktjänst Mixzing eller videospelaren skulle vara "Media". Jag tar bort kortet ock får se om det gör någon skillnad.
    Tack för svaret och idén!!!

5. lasslax

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Japp, det är där problemet finns. Tog bort SD kortet, telefonen har fortfarande 77% kvar efter 12 timmar. Nu måste jag se varf ör krånglar SD kortet. Jag läste i en annan tråd att det är ganska vanligt att man får meddelanden om att SD kortet är bortkopplad, eller att det är oläsbart, måste formatteras om. Sen om man tar bort kortet och lägger tillbaka, då funkar det igen ett tag. Undrar om det är dålig kontakt, eller software probem...
    Hur som, jag bugar och tackar för hjälpen!

Boss302 gillar detta.
  6. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Ok. Bra att du hitta felet. Prova ett annat minneskort om inte en formatering hjälper. Kostar ju inte många kr.

7. LFCFredda

LFCFredda Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    För mig fanns det en korrupt fil i en ljudbok som gjorde att media scannern fastnade och drog kopiöst med batteri.