Batteriet visar fel kort stund efter Nandroid-backup

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av swefse, 29 mar 2011.

1. swefse

swefse Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag gjorde nyss Nandroid-backup, och blev förskräckt då jag såg att batterinivån gått ner från 50 till 12 procent på kanske sju minuter, samtidigt som jag hade laddsladden i datorn.
    Märkte sedan att batterinivån gick tillbaka till 54 procent efter kanske tio minuters laddning.

Gör den så för er också, och är det något att oroa sig för när man flashar ROM:s (är det fel på batteriet)?

2. rbt

rbt Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Samma för mig när jag drog in lite nya ROMs för att testa. USB kabeln i datorn och från ca 80% till 55 sen ner på 23.
    Bytte till väggladdare eftersom jag var klar med överföring och strax senare var den uppe på runt 60% igen, inte långt senare 85%
    Det är något med batteriets info som syncar om.

3. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Vet inte vad som gäller för O2X men de flesta boot loaders med nandroid som jag kört på min Hero har återställnings val för just batteriet, sedan tar det ett tag av aktivt användande innan den har data nog att göra bättre gissningar på hur mycket som är kvar, t.ex. en ny mobil som man laddar sedan kör spel på kommer säga att det är jätte lite batteri kvar fast den kanske håller längre.
    Det är alltså inte en ren "batterinivåsavläsning" utan även en uppskattning baserad på användande, därav kan batterinivåerna hoppa lite konstigt speciellt i början.