DIR-655 ska ha smutskastning!!!

Sålde min när jag hade SGS2 (eller var det 1:an?), så jag kan ju inte svara för hur den funkar med SGS3. Men, jag provade säkert 10 olika FW och ändrade i inställningar hur många gånger som helst. Både efter rekommendation samt på eget bevåg för att hitta en inställning som skulle funka. Så vart dock inte fallet.
Vet inte om det är olika versioner på komponenter på den routern kanske? För vissa har bara problem och andra har inga problem.
Den dök någon gång i veckan så man var tvungen att starta om den för att allt skulle rulla igen. Detta problem fanns även på min D-Link innan denna (DIR-524 tror jag att den hette).
Hade även en väldigt ojämn hastighet. Sitter på en 100/100-lina och både upp- och ned-laddning flackade mellan 10-50Mbit (med samtliga FW).
Skaffade mig en ASUS N56U efter lite nätforskning. Har inte haft ett enda problem hittills (tror det är 2 år sen jag köpte den), den har inte ens dykt en enda gång, datorn står på och skyfflar torrent-trafik dygnet runt.
Samt att nu ligger min hastighet stadigt på mellan 90-99Mbit, både upp och ner!!!
Allt detta är alltså via WIFI.
Så, har man en DIR-655 som funkar, behåll den. Annars sälj skiten och köp något som funkar bättre för dig.
edit: glömde ju det viktigaste... Hade ett fruktansvärt battery-drain jag också. Försvann med ASUSen.
Click to expand...