Batteriförbrukning

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av HAL, 31 jan 2011.

1. HAL

HAL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min Nexus S i snart en vecka och är otroligt nöjd. Men hjälp vad den drar batteri. Jag börjar misstänka att en bov i dramat kan vara Latitude. När jag kollar vilka appar som drar batteri hamnar Google Maps i topp trots att jag knappt kollat på kartan. Hur upplever ni batteritiden? Och har ni hittat knep för att få ut mer av telefonen mellan laddningar?

Last edited: 31 jan 2011
  2. Laplace

Laplace Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

jag tycker att batteritiden är mycket bra, måste kämpa ordentligt om jag ska kunna få ner den till ens 30% på en dag. däremot var jag inte alls nöjd med den i början, men precis som med mina andra smart-phones tar det ett par veckor innan det blir bra. vet dock inte varför, men jag antar att det har med batteritekniken samt en del kemi att göra:)

3. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag har i och för sig ingen nexus s men den har samma hårdvara som galaxy s så batteritiden borde vara den samma. Den räcker vanligtvis två dagar med över medel användning. Vilka inställningar kör du med? Wifi på konstant, gps, ljusstyrka?

4. Laplace

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

batteritiden beror ju även på mjukvara, hade en galaxy s innan och nexusen har snäppet bättre batteritid. tycker både galaxy s och nexus s har grym batteritid (om man jämför med konkurrerande märken)

5. HAL

HAL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det kanske blir bättre efter några ytterligare laddningar, men nu räcker den knappt en dag. Jag har GPS påslaget men inte Wifi, lyssnar en del på Spotify, surfar lite till/från jobbet, har widgetar för väder, Twitter och Facebook.

Misstänker som sagt att Latitude drar en del av batteriet så jag får väl testa att logga ut från det och kanske slå av GPS:en. Lite synd då jag gillar det.

6. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

När jag har på Latitude så förlorar jag mina procent relativt snabbt. Det är nog alltså Latitude som är din batteritjuv. :)

7. HAL

HAL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har googlat runt och inser att min rate places-widget kan vara en annan bov. Det tråkiga är att både den och Latitude är riktigt sköna grejer. Jaja, får testa mig fram. Ni har inte samma problem med att Google maps drar en stor del av batteriet?

8. Laplace

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

eftersom jag nästan aldrig använder maps så är den nästan alltid på 0% :)

9. orava

orava Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu en nexus s sen I fredags men tycker att den drar sjukt mycket batteri som några andra redan sktivit. Hade en hero innan denna och den räckte precis 1 dag.. men nexusen är nu redan nere på 39% efter 7 timmar. Blir det mycket bättre efter några veckor? Detta känns löjligt dåligt då jsg knappt kan andvända luren..

10. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Vad har du för applikationer? Latitude är en riktig batteritjuv om du nu har den på.

11. orava

orava Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bateryminder. Orginal klockan typ.. facebook osv. Inget spec. Men skärmen drar ju satan 58% tot..

12. otto

otto Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Tycker batteritiden är mycket bra. Detta är min första smartphone och hade räknat med en del "sparande" för att få den att hålla en hel dag, men icke. Satt tex som passagerare i en bil 4.5h och fipplade med den nästan konstant över dålig 3g-täckning (fjällen ftw). Lyssnade på musik, kollade navigation i maps, uppdaterade latitude, surfade och pratade kanske 30min, ändå hade jag ~50% kvar på e.m. när jag kom hem, och då var den inte ens full när jag for. BT, Wifi avstängt, 3g och GPS på, auto på skärmen.

Har laddat den varje natt nu sedan början på januari (dvs ~30 gånger).

13. Snö

Snö Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag har också lattitude och gps igång konstand och när man kollar vilka applikationer som dragit mest batteri så är det i princip alltid Maps som ligger på topp.

Batteriet räcker ju ändå nästan alltid från det jag tar bort telefonen ur laddaren tills jag går och lägger mig men det har varit någon gång telefonen varit helt död när man stapplar hem från krogen kl 5 på morgonen om man inte laddat den tidigare på kvällen.

Men funderar på att stänga av lattitude och uppdatera det manuellt när man känner för det istället.

14. HAL

HAL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, latitude drar ström. Synd att det inte går att ställa in hur ofta den uppdaterar. Det verkar som om det har förändrats för så mycket ström drog det inte med min förra telefon. Det sägs även att places-widgeten drar en hel del.