Batterigluffgluff

Diskussion i 'Galaxy Gio' startad av Sommardan, 16 nov 2011.

  1. Sommardan

    Sommardan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min 1 månad gamla Gio klarar sig knappt en dag på en laddning ... o ännu mindre om jag använder den typ surfar eller får samtal ... *Argh* hur gör ni? :mad:
     
  2. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Stänger av GPS, BT, mobil data, WiFi, synk när man inte behöver det.
     
  3. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Min klarar sig betydligt längre än så. Om jag bara låter telefonen vara så håller den sig åtminstone två dagar, surfar jag och kollar mail m.m. så håller den iaf en hel dag.

    Jag kör dock 2.3.5 en custom rom. Det finns en batteribug i en av de tidigare versionerna av Android, kanske kan vara det?

    Sent from my GT-S5660 using Tapatalk
     
  4. h0nden

    h0nden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Samsung släpper en officiell uppdatering (2.3.5) rätt snart, så man kan ju hoppas på en lite bättre batteritid.
     
  5. barakor

    barakor Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har två saker att rekommendera:

    -JuiceDefender. Har bara gratisverisionen men den funkar bra den också. Den slår ner på allt onödigt tjafs då telefonen inte används. Finns massvis med saker man kan ställa in själv på den, har inte satt mig in i det än men den känns lovande. Sedan har den en funktion som visar uppskattningsvis hur mycket längre batteritid man har fått tack vare JuiceDefender. Den står på 1,68 ggr längre batteritid. Man får nog ta det med en nypa salt ändå, vet ej hur de räknar.

    -2g-3g onoff: En wigdet som egentligen bara är en genväg till inställningarna men den fungerar också bra. Använd 3g bara och batteritiden skonas en hel del.