Batterihistoriken

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Lullebulle, 16 september 2010.

1. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Finns i Meny -> Inställningar -> Information om batterianvändande.

Men för mig är den buggad, t ex om jag använder Adobe Reader för att läsa en pdf fil bara lite snabbt så kommer den upp i cirka 83% vilket är normalt.
    Men när jag sätter i laddaren så ska ju informationen startas om, men det gör den inte D:
    Vilket slutar med att Adobe Reader står på 99% hela tiden, även fast processen inte är igång och aldrig varit ingång sedan jag tryckte i laddaren.

Någon mer som har det såhär? :E

Det enda som fixar det är en omstart av telefonen eller att avinstallera appen, men om jag försöker installera appen igen så kommer den visas där :E

Före laddning:
    http://korkad.nu/uploads/cap201009161002.jpg

Efter laddning:
    http://korkad.nu/uploads/cap201009161004.jpg

System info:
    http://korkad.nu/uploads/cap201009161003.jpg

Behöver ni mer info så fråga på

2. ErsdaHL

ErsdaHL Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Kan inte hjälpa dig men jag kan inte se exakta procenten ? Är det för att jag inte rootat eller ändrar rom etc?

3. akius

akius Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har aldrig orkat kolla om det är samma sak före och efter laddning men jag märkte dock att när jag använt adobe så dör telefonen inom ett par timmar och det står precis så i batterihistoriken. Min slutsats var att Adobe verkar sluka batteri helt enkelt.

4. Dava

Dava Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag får samma resultat, Adobe ligger snart på 99% av batteritiden.

Hur ska man läsa "information om användning"?
    På Adobe Reader står det CPU totalt 18s
    medan Android system har 13m 26s

14h 29m 17s sedan bortkoppling.

Uppdaterar man så ändras tiden för Android System men inte för Adobe Reader...

Edit: Kan kanske vara värt att nämna att Adobe Reader har 98% och Android-system har 2%
    Inga andra program är nämnda.

Last edited: 27 oktober 2010
  5. Lullebulle

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

När du gick ur Adobe Reader tryckte du på home knappen då eller tryckte du back?

6. Dava

Dava Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Homeknappen..

7. Lullebulle

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Inte så konstigt att det tar batteri då, eftersom den då ligger o körs i bakgrunden.

Se home knappen som en "alt tabb" knapp i Windows och "alt f4" är "back" knappen.

Så prova gå in i Adobe Reader igen och sen stänger du av den igenom att trycka på "back" knappen.

8. Dava

Dava Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det är inte någon skillnad. Android fungerar inte som Windows där det som läggs i bakgrunden fortsätter att köras som om inget har hänt.

Det märkliga är att andra program inte syns där. Har jag surfat en timmer så nästan förväntar jag mig att Dolphin HD ska dyka upp i batteriförbrukningslistan.

Mitt märkliga Adobe Reader verkar dock inte ha någon som helst inverkan på batteritiden. Gjorde en factory reset igår och lade bara in ADW och de program som jag verkligen använder mig av ex adobe reader. Laddade telefonen och har använt den som vanligt sedan dess nu snart 22 timmar senare ligger jag på 80% batteri. Hade Adobe Reader sugit 99% av batteriet på riktigt så hade Android-system varit oerhört energisnålt!

Edit: Android-system ligger på 2% nu och Adobe Reader på 99% hur går det ihop?

9. Dava

Dava Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nu har Adobe Reader 100% av batteriförbrukningen Android-system syns inte längre :D