Problem: Batteriikonen blinkar grönt m.m.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Frigo, 18 jul 2012.

1. Frigo

Frigo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    ROM:
    Stock
    Hej

Har en orginal galaxy s2 som kör orginal rom ICS. Här om dagen dog telefonen pga. tomt batteri och när jag sedan laddade upp den igen började den apa sig.

Batteriikonen blinkar grönt under 100% batteri. Den tror att den laddar sig själv hela tiden och när jag stänger av den dyker batteribilden upp som om den laddas. Till råga på det måste jag ladda den 3 gånger per dag då den suger batteri utan dess like samtidigt som den blir varm som bara den. Annars funkar telefonen som den ska.

Har provat kompisens 2000mah batteri utan resultat. Har kollat ifall usb ingången är skev eller skräpig men det är den inte heller.

Så frågan är ju ifall detta kan vara en mjukvarufel? Har googlat runt lite utan att hitta något svar.

Hoppas att jag kan få hjälp här.

2. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Frigo gillar detta.
  3. Frigo

Frigo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    ROM:
    Stock
    Det var kontakten. Bände upp den och vips var telefonen normal. Tack.

4. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

:D

skönt!

Ja USB-problemen är otroligt vanliga. Har kollat upp S3an och även den saknar skydd för USB-porten. idiotiskt!

Last edited: 19 jul 2012
  5. elljoha

elljoha Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag fick samma problem iförrgår. därför kikade jag in här å såg vad man kunde göra åt det . mitt batteri började blinka och laddade utan att jag hade i laddaren. nu testade jag att blåsa i hålet där laddaren ska in.. DET FUNGERADE!!! amaaaaazing! dock har jag sparat de nån skrev om att rengöra när mobilen är avstängd. händer det igen blir det att göra så. tack för hjälpeen!!! kramar

6. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Köp ett sådant här. Helt klart det bästa köpet jag någonsin gjort till mobilen. Ett skydd med inbyggda skydd för usb och 3.5mm jacket.

Riktigt bra då det kommer in nå smuts i usbingången. Fungerar dock bara med original batteriet, inte 2000mah.

7. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Kan vara mig du menar! :O Jag brukar skriva detta till alla med problem:

USB-kontakten (OBS. Ha mobilen avstängd och batteriet urdraget tack, vill inte förstöra din mobil :P)... Gör rent kontakten inuti mobilen med en liten borste - eller om du har, luft på burk/kompressor (UTAN dimmsmörjning) - vissa säger att det även hjälper att ta en liten tandpetare och bända själva kontakten där inne (plattan som är mitt i kontakten) mot skärmen. Om du ibland får upp "Vlingo Voice-service" när du klickar EN gång på hemknappen så kan jag med HUNDRA procent säkerhet säga att det är detta som är felet

Saknades nog en länk till skyddet där! ;)

8. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
  9. tmyrg

tmyrg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121

MINA ENHETER

Fick min USB kontakt utbytt på garanti på Samsung Service i Kista då jag hade problem med blinkande batteriikon trots att mobilen snart är 2 år.
    Testade först med luft på burk samt bända upp kontakten och det funkade en stund sen kom problemet igen. Så ni som har garanti lämna in den direkt till Samsung Service då dom fixade detta problem på knapp ett dygn och dom bytte en ETC-SUB och jag har nu en fungerande mobil i väntan på Galaxy S4! :)