Batterikalibrering

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av SeeK, 13 okt 2011.

1. SeeK

SeeK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Mix 2S
    Jag vet att vi hade en tråd om detta för inte så länge sedan, men jag lyckas av någon anledning inte hitta den.

I alla fall. Min Desire har batteriproblem. Lite mer specifikt så dör den vid ungefär 15% - Power Saver aktiveras och sen dör den bara nån minut senare. Vet att jag gjorde en wipe på Battery stats för ett tag sen när batteriet precis var färdigladdat, räcker inte detta?

Har tittat på apps för batterikalibrering, men jag har inte hittat nån som stödjer min telefon/kernel (snq-).

2. fingret

fingret Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

------------------>

3. SALVETA

SALVETA Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Jag har precis samma problem fast jag kört diverse olika knep med både applikationer, recovery och en liknande metod som i inlägget ovan. Men det kan väl vara värt att prova att göra exakt denna version också. Har det fungerat för någon annan som haft detta problem eller hjälper det att byta radio/kernel?

4. Rokare

Rokare Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Vill minnas att jag såg en annan instruktion, en för riktig kalibrering, på oxygen.im

GMY

5. SALVETA

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Jag kan inte stänga av min telefon, blir ju bara "hibernate" hur jag än gör :-P

6. bg_nicko

bg_nicko Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ryck ur batteriet så ska du nog se att denstängs av ;)

7. SALVETA

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Jo men allt är väl sparat i minnet ändå så det spelar väl ingen roll, den kommer ändå göra en "snabb" uppstart? Om man inte drar ur det när den är igång, det var iofs det du menade kanske. Men det känns lite fel...

8. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Av vad jag förstått så nej, när du drar batteriet försvinner allt i RAM minnet. Du kan alltså ha den antingen i hibernate eller på som vanligt och slita ur batteriet, spelar nog inte så stor skillnad.

Funkar väl precis som en dator, RAM minnet matas med data. Du kan lägga datorn i vilo-läge för att spara ström MEN den matas fortfarande med ström för att hålla kvar datan i RAM minnet. Om du stänger av/tar bort strömmen från datorn så töms dock RAM minnet.

Tycker det är rätt dumt att man inte verkar kunna stänga av sin telefon helt och hållet istället för att lägga den i viloläge, tänk om man verkligen behöver snåla på batteriet vid något tillfälle. Och håller ju med dig om att det käns fel att dra batteriet men verkar vara ända utvägen nu :)

9. SALVETA

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Jo men som jag förstår det är det viloläge (sleep) du pratar om medans hibernate sparar minnet på disk och stänger av helt och därmed tömmer ram. Men sen laddas det ju in i ram minnet när man startar så det blir som man låtit datorn sova. Och det är samma funktion i telefonen skulle jag tro...

10. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast

Jo det har du rätt i kollade upp att nu :) Brorsan har en desire hd och den lägger sig även i hibernate när man trycker där man brukade stänga av den. Om han drar batteriet tar det dock lång tid att starta den så jag antar att det raderas då eller något :) Du får pröva och se om kalibreringen funkar iallafall!

11. SALVETA

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Fungerade det för dig då eller du har aldrig haft det problemet?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk