Problem: Batteriladdaren ger ifrån sig ett oljud

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Exicutor, 19 aug 2012.

1. Exicutor

Exicutor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 3
    Platta:
    Apple iPad (3rd Generation)
    Övrigt:
    Google Home
    När jag går och lägger mig varje kväll så hör jag ett oljud, ungefär ett gnisslande eller ett svagt tjutande. Det oljudet kommer från min HOX-laddare (det kan jag enkelt ta reda på genom att dra ut laddaren ur vägguttaget...).
    När jag ska ladda telefonen däremot så låter laddaren ingenting.

Ett annat problem jag har upplevt med batteriladdaren är att den laddar HOX:ens batteri väldigt segt; men det verkar vara ett vanligt förekommande problem bland HOX-ägare.

Nu till mina frågor: Är det bara jag som har det förstnämnda problemet, eller är det fler? Finns det någon lösning? Kan man få en ny laddare via garantin?

Tacksam för svar!

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Det finns ingen 100% lösning till laddaren, alla HTC laddare gör så här. Störande? Jag vet..
    Köp en annan laddare som tillåter AC ström att nå igenom, dvs data + och data - stiften är inte aktiva.

En iphone laddare har dessa aktiva och gör att en HTC telefon inte slår över till AC och fortsätter på USB vilket ger kring 450mA vid laddning, gentemot kring 650mA [+/-] på AC.

En Samsung laddare är knäpptyst till exempel, jag har en Galaxy s2 med flera samsung laddare som följde med.

En smart lösning om du inte har lika extrem hörsel som jag är att placera laddaren i det uttaget längst bort från ditt öra. Jag har ett grenuttag med tre jordade kontakter vid sängen, där jag har laddaren som sagt i den kontakten längst bort.
    Ibland kan jag sova, ibland är är det väldigt störande. Ligger telefonen aktivt som du skriver på laddning är den ändå tyst.

3. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Om du inte laddar mobilen under natten dra ur laddaren då? Så sparar du ström också :)

Det låter dock inte från min gamla desire laddare konstigt nog.

4. Exicutor

Exicutor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 3
    Platta:
    Apple iPad (3rd Generation)
    Övrigt:
    Google Home
    Det låter faktiskt som den bästa lösningen, så jobbigt är det ju inte att dra ur den ur vägguttaget! ;)