Batterimätaren, har ni också underlig?

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Nummerskivan, 17 jul 2011.

1. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    På makens Defy har jag lagt in battery indicator, så att man ser procent kvar uppe till vänster hela tiden.

Den ligger på samma i flera timmar, och hoppar sedan ner 10 eller 20 % och jag har aldrig sett den visa annat än jämna tiotal.

När jag går in i inställningar och kollar om telefonen/status så står det samma procentsats så det är inte appen det är fel på.

Nu undrar jag om detta är normalt på en Defy (att den visar jämna tiotal bara - det kan ju vara anpassat för den grafiska batteriikonen som sjunker i jämna steg) eller om det är något fel. Man blir ju lite lurad av det, och undrar hur mycket man egentligen har kvar av batteriet.

Hur fungerar det med era?

Jag tyckte att den var så oootroligt batterisnål, men så hoppade den ned 20 % ganska snabbt. Den ÄR batterisnål jämfört med min SGS, men inte riktigt så vansinnigt snål som jag först trodde. Jag höll på aktivt med den i många timmar, och maken spelade youtube länge, och det drog bara 30 %.

2. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

vad jag vet så är det enda sättet* att få en exakt (1% steg) att köpa appen Defybatt 1%

kostar några enstaka kronor och ligger som en widget på hemskärmen

*utan root

3. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Aha, så då är det korrekt av luren i alla fall, att den visar i tioprocentssteg. Bra att veta så att jag inte funderar och undrar om det är något fel.

Jag tror inte det blir nödvändigt med appen (eftersom det inte är min lur, jag hade blivit galen) men jag ska lägga den på minnet ifall ifall.