Batterinivå går ner under laddning + GPS

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Peterboxy, 12 jul 2011.

1. Peterboxy

Peterboxy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Körde ca 4h för någon vecka sedan, använde CoPilot Live under resan. Startade på 75% batterinivå, telefonen inkopplad till cigg-uttaget.
    När jag kom fram så var batteriet nere på 17%.

Jag kan köra telefonen utan batteri med laddaren i så uttaget funkar.

Fel på batteriet?

2. Zkeeter66

Zkeeter66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Behöver inte vara batteriet som felar.
    Först och främst.
    GPS progg i Android tar ENORMA mängder batteri då skärmen är på hela tide ,GPS:en jobbar mm.mm Jag tömmer min minipro på mindre än 3 timmar om jag kör utan laddare som exempel...
    Så till nästa fråga, hur mycket ger cigg adaptern? Ett tips är att kolla om telen ser laddaren som en dator eller laddare, (syns i informationen om telen) står det usb så får den bara 500 mAh även om det står 1A på laddaren. (biltema har tydligen en sådan laddare) och 500 är på gränsen om man ska köra GPS i telen..

Sedan till det viktigaste

Kommer solen åt telen?

Blir telefonen för varm så går den ner i effekt/slutar den att ladda då riskerna att batteriet blir förstört/ poffar om det blir för varmt.
    mobilen blir varmare om den får jobba hårt,(gps) och sitter den då så att solen ligger på så kan tempen öka så pass att den blir för varm även i en bil med AC.
    Kan vara att den stiger för högt även om solen inte ligger på så att laddkretsen säger ifrån och telen slutar ladda...

Inga svar, men lite förslag på anledningar till ditt problem...
    Prova att ha telen mittför ett friskluftutblås och se om den laddar, gör den det så är det troligt att den blir för varm..

Kanske lite hjälp.:o

3. GammelGreggan

GammelGreggan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Som Zkeeter66 skriver så kolla under settings/battery när du har kopplat in laddaren.

Står det USB så måste du skala av USB-sladden och klippa av data-trådarna samt kortsluta dem på den delen av trådarna som går till telefonen. Se Laddning via USB [Gregow.se]. Om datatrådarna inte är kortslutna så tror telefonen att den är ansluten till en dator och då får den inte dra mer än 500 mA, annars kan datorns USB-uttag förstöras.

Står det AC så är det nog laddaren som är klen. Minst 1A krävs när du har skärmen och GPS'n på hela tiden.

4. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Jag har kvar min Iphone ciggplugg, och för att den skulle gå och använda i bilen till min Desire fick jag öppna den och löda i den.Precis som GammelGreggan säger så ska det stå AC indikerat annars händer det som hände dig när du körde med GPS en inkopplad. :cool:

5. Pachan

Pachan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Samma här! Köpte en ciggplugg men blev mäkta besviken över att det tog så lång tid att ladda telefonen. Läste sen på forumet att i vissa fall var man tvungen att löda ihop (kommer inte ihåg vad och hur) nånting för att få ut full kräm.

6. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon: