Batteriproblem med HTC Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av johannaandersson, 10 dec 2012.

1. johannaandersson

johannaandersson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, för snart 2 1/2 år sedan köpte jag min HTC Desire. Sedan dess har jag i princip alltid haft igång det mobila nätverket och det har funkat jättebra :) Men sedan ca 3 månader sedan så har mobilen nästan laddats ur direkt när jag har haft de mobila nätverket igång. det har funkat någon timme, men sen har den stängts av. Därför så har jag bara använt de mobila nätverket när jag skulle kolla facebook eller typ gå in på internet. Men nu för ca en vecka sedan så har jag inte kunnat använda de mobila nätverket alls för så fort man satt igång det, så kommer det upp att mobilen har 1% batteri och precis efter det så stängs mobilen av :( Så jag har inte kunnat avnända det alls, vilket inte gör mig så jättemycket eftersom jag kan använda wifi hemma. Men de senaste dagarna så har mobilen tagit väldigt mycket batteri även om jag inte har mer än 3 appar och inget mobilt nätverk eller wifi igång. Jag har hört att det inte alltid hjälper att köpa ett nytt batteri eftersom mobilen är ganska gammal ändå. Jag hade tänkt att köpa en ny mobil inom några månader, men det känns inte som att min HTC desire klarar så länge till. Någon som vet något man kan göra? (Utom att köpa nytt batteri) Eller någon som vet något täcken på att det är själva mobilen, typ som att den är för gammal eller om jag har haft de mobila nätverket på för mycket? :ehm:

Tacksam för svar <3<3<3

2. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Du har inte haft på nätverket för mycket, investera i nytt batteri eller ny telefon. Hade skickat mitt till dig men det gav jag bort igår..

Skickat från min GT-N7000

3. Hänglås

Hänglås Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor