Fråga: Batteriproblem samt övriga program till rootad Note 4.1.2? Lång text.

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av anonymfan, 27 feb 2013.

1. anonymfan

anonymfan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjenixen droidare!

Var snäll och läs hela för fullständig information, svarar dessutom, snabbare än blixten, på övriga frågor vid behov.

Till att börja med så är jag ny på forumet (är en "flashbackare" i övriga fall) och visste inte om jag skulle posta det här som tips eller fråga, men hursomhelst, har kollat runt på forumet lite men hittar inte en bra tråd runt detta ämne, i alla fall inte enligt mina krav/önskningar, speciellt inte till Galaxy Note. Och är det så att det finns en tråd som jag har missat så ber jag om ursäkt och då kan mod/admin låsa tråden, men ni får gärna länka innan.

OnT:
    Sitter på en nyligen rootad (med Philz senaste) N7000 samt med flashad tysk 4.1.2 stock ROM. Har nu märkt att efter JB uppdateringen så har batteriet faktiskt försämrats lite till skillnad från ICS. Dock så är den mycket märkbart snabbare än förut. Skulle va en sak om jag satt som ett kioskmongo och höll på dygnet runt, men nu är det så att batteriet dras mycket även när jag inte använder den.
    Undrar nu om det finns någon lösning till det? Finns det några appar till det? Batteriet är original (2500mAh). Har wipat både cache och data, samt stängt av onödiga program som körs i bakgrunden, RAM:en brukar ligga på ~700> och sjunker till ~400-500> vid rensning av minne. Stängt av alla platstjänster, använder endast WCDMA så även WiFi är avstängd. Har automatiskt skärmläge på, multiview är avstängd, samt allt annat avstängd (synkning, ljud osv). Tillägger även att under inställningar->batteri så står det att skärmen drar 75%, och allt annat 2-5%. Vad mer ska jag göra eller tänka på??

Passar även på att fråga er som har rootade mobiler&/Galaxy Note om era favorit appar/saker? Allt från användbara grejer (som bl.a SetCPU) till onödiga men roliga program. Är öppen för förslag och har inget emot att testa nya grejer oavsett vad som krävs. Vågar inte säga att jag är en pro, men kanske semi-pro?:) Så det spelar ingen roll om det är för avancerat, alltid kul att testa nya saker speciellt när man har tråkigt och är tillfälligt arbetslös. Skulle va jättekul om jag fick några förslag, och självfallet får ni som INTE har rootade telefoner också ge tips på appar. Behöver inte nödvändigtvis vara program som kräver root, så det är absolut inget måste.

Tacksam för svar, och tack på förhand. Allt annat med telefonen går som klockan och är bokstavligt talat perfekt. Sånna här smågrejer/småproblem irriterar mig som in i h*lvete, så även om det inte är värsta grejen så skulle jag verkligen uppskatta om åtminstone någon tog sin tid för att hjälpa en medmänniska. Karma :D

Ha en fortsatt trevlig dag // anonymfan

PS. Är nyinflyttad till Sverige sen 4-5 år tillbaka, så ber om ursäkt om det uppstår stavfel eller dylikt. Hade även lite kul igår så texten kan vara lite märklig.

2. N!k

N!k Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har kört den root versionen och nu en annan läckt orootad version och det verkar som deep sleep inte kickar igång. Dessutom har jag märkt att skärmen tänds lite då och då. Jag har tyvärr ingen lösning åt dig mer än jag kan bekräfta att mitt batteri dräneras över mindre än en dag med lagom aktivitet. Låter jag den ligga en dag har jag typ 30% batterikräm kvar och den stängs av under natten. Jag har orginal som du och kör ett ett 50tal appar och spelar ingen större roll om jag stänger av mobildata och wifi eller rensar cache ofta. Lede till ungefär samma resultat. Känns som 4.1.2 har en deep sleep bugg som ICS hade i början.. antar det är bara att lida och vänta.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

3. anonymfan

anonymfan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fyfan, som om du tog orden ur min mun alltså :)
    Aja hoppas det kommer nån fix snarast!

4. N!k

N!k Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja jag väntar ivrigt på den svenska verran även om jag tror den inte kommer vara fri från buggen (om det nu är så) kan man alltid hoppas. Ryktena säger att vi borde få svensk jelly i början av mars. *håller tummarna*

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2

5. Spooky

Spooky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Varför inte testa någon annan rom istället?

Sent by Tapatalk from my Samsung Galaxy Note.