Problem: Batteriproblem?

Discussion in 'Galaxy S4 - Allmänt' started by geckoo, Nov 1, 2013.

1. geckoo

geckoo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Lämnade in min S4 för några veckor sedan på service då den började frysa och hänga sig konstant. Då uppdaterade man mjukvaran och bytte batteri och den har fungerat bra tills nu igen då liknande symptom nu uppstått. Kanske 2-3 ggr den här veckan har telefonen bara blivit helt svart och inte gått att starta, trots att jag rycker batteriet. Har jag batteriet ute i kanske en halvtimma så går dock telefonen att starta igen och fungerar bra tills den plötsligt några dagar senare kan dö på samma sätt. Spontant känns det som något är knas med batteriet, men det är inget kinabatteri och det blev utbytt för några veckor sen som sagt. Borde jag lämna in den igen? Det är ju jäkligt svårt för verkstaden att återupprepa felet eftersom det händer så sällan, men något är ju verkligen knas med telefonen :(

2. tcntad

tcntad Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Spontant känns det som att din telefon inte mår bra.. RMA.

3. geckoo

geckoo Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tänker mest på att risken att de inte hittar något fel på verkstaden. Då blir det ju bara att punga upp felsökningsavgift. Jobbigt läge, får la ta och snacka med dem imorgon.

4. NideX

NideX Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Kolla så att batteriet inte är svullet, ofta att det är det om det är "Made in China". Det kan du lättast göra genom att försöka snurra/vippa batteriet på en plan yta.