Batterisnål Home-app?

Discussion in 'Applikationer' started by Hiero, Jul 7, 2010.

1. Hiero

Hiero Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har testat en del olika home-appar och tycker de flesta är likvärdiga. Men vilken är bäst för batteriet!? Kör med Helix nu och tycker batteriet laddar ur snabbare än tidigare. :(
    Drar Helix mycket? Är det ngn annan app som drar mindre?

Vad har ni för erfarenheter av de olika home-alternativen?

2. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

I ärlighetens namn har jag inte märkt av så stor skillnad på någon jag testat. Då har jag gått igenom de flesta som vart aktuella just då.

Men den jag kör nu verkar faktiskt sköta sig rätt bra i allt. Zeam heter den. Vet inte om du hittar den med din lilla telefon men testa om du inte gjort det!

3. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Har heller inte märkt av någon större skillnad mellan de olika. Använder själv Tag Home som jag har för mig fungerar fint även på X10mini.

4. Hiero

Hiero Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Laddade min mobil igår kväll för drygt 17 timmar sedan, och nu är den nere på 11 %...

Enl Batt.förbrukning så tar Skärm 42 % och Telefon inaktiv 32 %.

Kan detta bero på Helix?

5. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker ADW verkar dra mindre än Zeam för mig, kan inte säga säkert dock...

6. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror inte det beror på Helix, har använt det själv för ett tag sen och minns inte att det var så. Ladda ner spare parts och kolla om det är nåt som förhindrar telefonen från att gå i viloläge

7. mekstro

mekstro Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Mycket tveksamt. Frågan är nog mer vad DU gjorde med telefonen under dessa 17 timmar.
    Wifi, blåtand på? Dålig täckning? Chattar/surfar mycket? Det är helt enkelt "radiodelen" som käkar mest ström. Det är inte mycket att göra åt. Ju mer du gasar desto mer bensin går det åt:)
    Den här artikeln beskriver en hel del.

Om du annars är ute efter en rapp launcher, prova Zeam eller LauncherPro. De är båda bra och utvecklas fortfarande till skillnad från Helix.