"Batterisparande" Rom?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Munib, 18 jun 2011.

1. Munib

Munib Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej!

Sitter och rootar farsgubbens Desire. Men hittar inte riktigt någon jättebra och lätt rom till telefonen.

Jag kör DHD och har Leedroid som är komplett översatt till svenska och har jättebra batteritid. (ca 3 dagar)

Så jag undrar om någon kan rekommendera en rom som är 100% översatt men nästan inga fel och som inte tar så hårt på batteriet?

Mvh Munib

2. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Tre dagar!? Använder du inte telefonen då?

3. m1cha

m1cha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag körde Cyanogen ett tag, utan Sense men väldigt bra batteritid och "stable" versionerna är just "stable" ;)

4. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag antar att du inte är ute efter en rom som Oxygen som är helt ren från sense. Men du kan ju köra leedroid på även hans desire.

LeeDrOiD V2.5.0 FINAL Borde vara ett bra alternativ om du söker en mer batteri snål rom än de portade gingerbread sense 2.1-3.0/3.0 romar.

[ROM] LeeDrOiD V2.5.0 FINAL | 28th May l Official | Sense/No Sense l FAST l STABLE

5. Munib

Munib Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Haha joo nästan maximalt. Eller musik minst 4 timmar /dag och en hel del surf och pill och klarar sig nästan 3 hela dagar :)

låter som något men är den översatt helt till svenska?

Jooo, men problemet med denna är väl att den inte var 100 % översatt? kommer inte ihåg men jag tror jag installerade 3.0.7 versionen av leedroid och den va minsann knappt översatt.

6. Wolfie

Wolfie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Denna använder HTC Official FroYo Sense 2.2 FR91 och Bas = HTC RUU 2.29.405.5
    Så den borde ha samma svenska support som RUU 2.29.405.5 Vilket är samma bas som den stock rom HTC Desire använder sig av i dagsläget.

edit: Supported Languages: English, Czech, German, Espanol, French, Italian, Dutch, Polish, Russian, Norwegian, Korean, Greek, Turkish, Swedish, Danish, Portuguese, Finnish, Thai, Korean, Vietnamese, Chinese, Japanese, Portuguese, Croatian. < All tested! (some locals may only be partial as they will not be coded into all applications)

Last edited: 19 jun 2011
  7. m1cha

m1cha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Nu blir jag ju osäker, men är nästan helt säker på att den var översatt o_O

8. Crall

Crall Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    254
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    2.x rommarna från Lee är helt på svenska. Dom tidiga 3.x rommarna var inte det.

9. Munib

Munib Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag får inte 2.5.0 att starta den fastnar bara vid htc bootscreen...
    edit: när jag rootade så använde jag unrevoked vilken inte har möjlighet att fixa s-off. kan det vara anledningen till att leedroid inte fungerar?
    edit 2: löste sig med hjälp av att plocka ut minneskortet och starta mobilen sedan formatera kortet.

Vet ni vilken radio som passar bäst till denna rom? Så att den inte ligger och byter mellan olika nätverk hela tiden? :) Tack för alla svar!

Last edited: 21 jun 2011