Batteritid efter Root + CM7

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Ellumination, 23 maj 2011.

1. Ellumination

Ellumination Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Telefon:
    S20, OP6T, P10, OP2, Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Tjena,

Jag tog och rootade min HTC Desire igår och kör nu CM7 och installerat Gapps så den är "klar" partitionerat sd kortet 512 Mb.
    Men nu till mitt problem, det känns som om min batteritid är mycket sämre än innan! 8.30 tog jag ur den ur sin laddare nu är klockan 12.10 och jag har 79% kvar..

Har smsat lite, typ 4 sms, spelat lite typ 10 min, och instalerat ett par appar

Detta känns som en ned gradering, bör jag kanske köra någon annan ROM eller är det användningen jag borde ändra? Eller är det helt enkelt en batteritid som jag kommer att få leva med?

Tack på Förhand!

2. rickards

rickards Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 100

MINA ENHETER

Jag upplevde att batteritiden var ungefär samma med cm7 som original Froyo, kör Oxygen nu och då är den betydligt bättre! Mkt stabil och bra ROM, testa den istället.

Ellumination gillar detta.
  3. Ellumination

Ellumination Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Vilken version kör du? Har du länk :)

Ps. Är ny till detta med Root, använde nyss titanium backup för att göra en back up. När jag installerar den nya ROMen kommer detta räcka för att få tillbaka allt?

4. rickards

rickards Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 100

MINA ENHETER

Här hittar du allt om Oxygen, jag kör 2.12 men jag såg idag att 2.13 har kommit alldeles nyligen men jag har inte testat den än. Titanium backup återställer nog det mesta men jag brukar inte använda den, använder mybackup pro. Försäkerhets skull kan du alltid ta en Nandroid back upp innan du byter ROM, med den kan du återställa allt precis som det var innan ifall du inte skulle vara nöjd eller om nåt strular.

5. wigge70

wigge70 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag har kört med CM7 i snart en månad och batteri tiden har blivit avsevärt bättre än orginal har fullt på morgonen och det räcker typ 8-9 timmar och då kör jag ljudböcker säkert 3tim via blåtand, sitter på facebook och surfar en hel del med.. :-) är riktigt nöjd.. körde tidigare med leedroid och då var batteri tiden mycket sämre.. CM7 går riktigt stabilt med :-)