Fråga: Batteritid efter uppdateringen 2.3.5

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av bjare, 14 okt 2011.

1. bjare

bjare Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej,

Som många andra skrivit har även jag problem med sämre (åtminstone upplevd) batteritid som främst går åt till Android och inte till apparna.

Vad gör man för att fixa det? När jag uppdaterade gjorde jag ingen säkerhetskopiering eller annat utan bara kopplade in till Kies och körde uppdatering "ovanpå" den gamla versionen av Android.

Några skriver att det räcker att ladda ur och återuppladda några gånger för att kalibrera batteriet (och därmed "lära" det hur långt det ska räcka så att säga, om jag förstått det rätt). Är detta rätt lösning ??

Andra skriver att man måste göra en factory reset/systemåterställning (är det samma sak?) Är det rätt lösning och innebär det att allt i telefonen rensas? Är det i så fall enda sättet eller finns det någon mellanväg? Och hur gör man i så fall?

Jag har inte rootat och tänker inte göra det heller. Jag vill inte ge mig in på det.

Så hur fixar man så att man får så lång och härlig batteritid som man läser att en del fått efter uppdateringen?

Tacksam för svar.

2. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

factory reset/systemåterställning hjälper i 9 fall av 10. Och ja det är samma sak :)