Fråga: Batteritid, film, display

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Miros, 19 nov 2011.

1. Miros

Miros Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Står i valet och kvalet att köpa en ny telefon men en viktig sak har jag inte fått klarhet i.

Hur är batteritiden? Vart man än läser så jämförs den alltid med galaxy II eller incredible och liknande men då dessa är nya telefoner för mig så säger det inte så mycket.

Jag har idag en Desire och skulle önska om någon tidigare desireägare kunde ge ett utlåtande hur din upplevelse är mot gamla telefonen då du säkert använder sensation på ungefär samma sätt som du gjorde med desiren.

Sen undrar jag hur filmvisningen är på mobilen, är den bra?
    Går det att koppla den till tv'n och spela upp film?

Och till sist..
    När jag tittat lite på youtube så får man känslan av att det svarta i skärmen gärna blir lite gråaktig..är det er erfarenhet också?

Tack på förhand.

2. Marianne

Marianne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10"
    Jag har haft både Desire och Desire S och batteritiden är mycket sämre på Sensation trots att jag bytt till ett Anker-batteri.

I övrigt är det en fantastisk mobil - skulle inte byta tillbaka utan har istället vant mig vid att alltid ha en laddare med i handväskan - och filmvisningen är mycket bra.

3. Droid119

Droid119 Guest

Jag har ju inte Sensation. Men på min Incredible S är batteritiden rätt hyffsad. Efter 14-15timmar har jag ca 7 "pluttar" kvar av batteriet ändå använder jag wifi väldigt mycket. Spel med. Och mitt batteri kan klara sig i ca 1-2dagar. Sen när du nämnde film. Så funkar DivX(?) väldigt bra:) Men jag hade ju valt en sensation^^

edit; använder PowerMax PRO:)

Last edited by a moderator: 19 nov 2011
  4. Megalo

Megalo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Rekommenderar att köpa ett Anker batteri och installera Juice Defender (kör med Pro versionen själv), då räcker batteriet betydligt längre.