http://www.anandtech.com/show/9260/the-huawei-p8-review/7 Lite intressant info.. Quick charge verkar inte finnas.
När dom lanserade p8 sa dom att det skulle finnas. Nu har deras vd gått ut med att dom valde bort det just för att det "sliter" på batteriet. Nu byter man ju ofta telefon så för mig är det inget problem ;-)
Jag har problem med en stor dränering av batteriet. Google play service är den största boven. På andra plats är det stan by mode som verkar dra onormalt mycket på processorn när telefonen är inaktiv. Jag kör med den smarta energiprofilen.
Har aldrig kollat statistiken, men med rätt kraftigt mycket pillande surfande youtube etc etc med samtal och Messenger och fotande så klarar jag mig hela dagen, dom flesta lurar behöver man ju ladda över natten likaså P8'an, man kan klara sig ett par dagar men då får man nog inne pilla för mycket och använda powersave läget
Vilken mjukvara har du? På min finns inte alternativet att få fram vad uppkopplingshastigheten ligger på. Jag har den som slutar på 900b170
Faktiskt inte laddat gubbar.. inte en aning om varför det är så bra SOT.. Tycker luren är lite lurig ibland, ibland kan jag lyckas suga upp batteriet rätt fort och ibland håller det bra som faaan.. Vet inte vad jag ska säga faktiskt..
Har man valt att visa datahastighet i statusfältet innan uppdateringen så blir det kanske kvar även om inställningsmöjligheten försvinner i ett senare firmware. Nu har jag för mig att Finskpinne flashade filen manuellt innan den kom officiellt till oss här i Sverige. Har du kvar inställningen, Finskpinne?