Batteritid katastrof efter 2 månader

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av yarr, 18 juni 2010.

1. yarr

yarr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Kl 23 igår var min telefon fullt laddad när jag skulle lägga mig. drog ut laddaren och somnade. När jag vaknade kl 6 var batteriet på 62% och då hade jag skärmstyrka på minsta, ingen sync/wifi/gps, stängt allt med task killer.
    Hade battery booster på, som stänger av all kommunikation mellan 23-06 (sätter den i airplain-mode)....

Är det någon som vet vad felet kan vara? Jag har testat att reboota den flera ggr. Den dåliga batteritiden uppstod efter jag installerat en kalender-widget (som jag avinstallerat nyss för jag trodde det var den som drog batteri) och även Handcent sms.

Vill inte avinstallera Handcent om jag inte vet att det verkligen kan vara felet eftersom jag konfigurerat det bra nu, och det tog tid :)

PS: Den dpliga batteritiden har varit i 3-4 dagar nu enda sedan jag installera dom 2 apparna. Nu senaste dagen testa jag lägga in batery booster men utan skillnad. Batteriet håller ju inte ens en dag! och användning är MAX 1 timma.

2. heinrisch

heinrisch Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Finns för många trådar med precis samma innehåll.

Batteriet mår bra av att laddas mycket och ofta och man ska försöka att inte ladda ur det helt, det försämrar batteriet.

Titta om någon app drar för mycket. Finns under Settings, about phone.

3. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Sluta med task killers t ex.

4. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Det måste ju antingen vara något program som ligger och håller telefonen aktiv eller så har det hänt något med batteriet. Blir telefonen onormalt varm? I så fall är det något som ligger och drar ström. Om du tittar på listan under battery use, hur ser den ut?

5. Magnus Olsson

Magnus Olsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att stänga av datatrafik på nätterna kan också höja förbrukningen då apparna börjar konstant försöka synca saker. Jag kör helt utan några som helst taskillers eller powersavers o de fungerar bättre än de gjorde med sånna.

6. esseven

esseven Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

+1

Finns även ett tjog trådar om varför det är så.

7. inact_0052

inact_0052 Guest

Håller med, skippa alla taskkillers. Jag använder aldrig dem. Och är det nån app som ligger och drar alldeles för mycket så kan man ju gå in under Settings och klicka på Force Stop.

8. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Dessutom förstår jag inte varför du när du går o lägger dig DRAR UT laddaren?

Min telefon ligger alltid med laddaren i hela nätterna så den är pigg o glad på morgonen sen när man ska iväg!

O ja... taskillers behövdes på android 1.0.... men nu är det 2010 och vi kör android 2.1 (2.2 snart)

9. ArakanI

ArakanI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kan få ut ungefär 4 dagars standby om jag bara använder mobilen till att skicka några sms, använda alarm/timer, surfa några minuter ibland och lyssna några minuter på musik. Nu har min N1a varit unplugged i 1 dag och 21 timmar och jag har 57% av batteriet kvar. Och det är med N1ans standars ljusstyrka på skärmen.

10. SkyddsAngel

SkyddsAngel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Vad kör ni för ljusstyrka på skärmarna?

Detta är en viktig fråga för det avgör ganska mycket på hur mycket batteri-tiden håller...

Själv kör jag alltid med halv-styrka. Kör aldrig fullt ut (även om det är skönare för ögonen)

11. esseven

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Dessutom vill jag tipsa om något som inte är så kul, men effektivt. Lägg in en kolsvart bild på några pixlar som bakgrund. Det hjälper otroligt mycket för batteritiden.

Ljusstyrka kör jag på auto, och att den ska slå av efter 10 sek.

12. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Kör alltid på Auto ljus samt av efter 20 sek tror jag de var...

13. yarr

yarr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Tack för svaren. Ska köra utan task killers och skit ett tag då. Och ladda batteriet mer. Brukade ofta ladda den fullt och sen dra ur den ur laddaren innan och körde slut på batteriet kanske ofta :/

Anledningen till att jag drog ut laddaren när jag la mig var för att kolla hur mycket batteri den drog över natten utan användning.

14. esseven

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Man bör inte köra helt slut på batteriet.

15. Zorgie

Zorgie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta med hur man skall ladda är även detta något som drar runt med massor med myter. För moderna batterier, t.ex. det som används i Nexusen spelar det ingen roll hur ofta/länge man laddar.

Det enda man kan tänka på är att ladda ur batteriet helt och hållet någon gång ibland, detta för att sensorn som kollar hur fullt batteriet är skall kalibreras. Dock har den inget minne, så hur ofta/länge spelar ingen roll. Det är nog helt relaterat till apps som är jobbiga.

16. esseven

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad jag har hört ska man inte ladda ur det Helt, alltså som man gjorde förr, verkligen suga ur det sista ur batteriet.

17. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Litium batterier tar SKADA av att LADDAS UR HELT. Så innan du börjar prata om myter kolla upp lite info ;)

När telefonerna säger 0% så är det egentligen mer kvar. Hade man kört ett litium batteri till absolut tomt hela tiden så hade de inte levt länge.

18. Rundcirkel

Rundcirkel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem, min nexus one drar extremt mycket batteri och dör fort. Jag tittade på förbrukningen och såg att 50% ligger på skärmen, och den är på auto så jag vet inte vad jag ska hitta på för att optimera den mer. Skärmsläckaren kommer på rätt fort. Jag måste säga att jag är besviken på dess batteritid.

19. jonaz

jonaz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

hur fort är "mycket batteri och dör fort" ?

Min brukar klara sig minst 24 timmar iaf...

20. Rundcirkel

Rundcirkel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2-3h surf,