Batteritid och olika operatörer

Diskussion i 'Magic' startad av ambassaden, 25 februari 2010.

1. ambassaden

ambassaden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    199
    Operatör:
    3, Telia

MINA ENHETER

Operatör:
    3, Telia
    Under veckan bytte jag operatör från Tele2 till Tre och upptäckte till min glädje att batteritiden blev MYCKET bättre :)

Jag har inte gjort några ändringar i inställningarna och användingen har varit densamma. Både där jag jobbar och hemma är täckning med båda operatörerna ok. Ändå har batteritiden blivit mer än fördubblad :teeth: Fascinerande...

Nån mer som har samma erfarenhet?

2. Simonarvestrand

Simonarvestrand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inte riktigt samma erfarenhet men har märkt att om man sätter i ett nytt simkort oavsett operatör så ökar batteritiden vet inte om det kan stämma men känns verkligen så

3. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Detta har givetvis inverkan då operatörerna har olika täckning och sändarstyrka.

4. Beakon

Beakon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Olika modeller av SIM kort drar olika mycket ström.

Sedan har olika operatörer olika intervaller som dom anger att telefonen ska söka basstationer (anges på SIM kortet) och olika nätgeografi vilket påverkar strömförbrukningen också.

Sedan kan jag tänka mig att dessa söktider och liknande funktioner är någonting som operatörerna justera relativt löpande på sin SIM-kort just i avseende att optimera sina nät.

5. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag kan tänka mig att tre har bättre batteritid än Tele2. Jag har själv Tele2 och min telefon byter frekvent mellan 2g och 3g vilket måste kosta batteritid. Tre har väl bara 3g hela tiden och slipper man ju kopplingarna..

Dock tror jag att Tele2 har bättre batteritid om han håller sig på 2g, vilket kan vara skönt ibland eftersom jag har connection mer eller mindre överallt..