Fråga: Batteritid på htc sensation xl

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av RichiB, 24 dec 2011.

1. RichiB

RichiB Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Platta:
    Huawei mediapad
    Har precis fått min sensation xl och ladda den full för andra gången idag. Kl 12 var den fulladdad och nu kl 19 är den typ tom! Är det normalt? Då höll min dhd typ 3 ggr så länge!
    Har inte använt den extremt mycket tycker jag. Har även haft Bluetooth av och wifi när jag inte använder det. Likaså Internet uppkopplingen.

2. Poteta

Poteta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Jag gick från iPhone 4 till HTC Sensation och höll på att storkna av den dåliga batteritiden. Jag har skaffat ett nytt batteri så nu är problemet borta men innan det så var jag tvungen att ladda under dagen för att det skulle räcka. Så jag tror inte det är fel på din lur.

3. iptilldroid

iptilldroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Måste va något fel på era telefoner jag ligger på 1.5-2 dagar men jag använder juisedefender plus

Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk

4. Droid119

Droid119 Guest

Använd powermax. Sparar batteri somfan;) även om du har wifi igång.

5. Florre

Florre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om du måste ladda så ofta så är det antingen onormalt mycket användande, handhavande eller fel på din lur/batteri.
    Laddade min gamla sensation en gång om dagen och då var det aldrig urladdad.
    Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk

Last edited: 25 dec 2011
  6. RichiB

RichiB Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Platta:
    Huawei mediapad
    har nu fått en ny mobil! hoppas den funkar bättre!
    Håller just nu på o tömmer den på batteri, sen ska jag ladda den full första ggn! :-)
    Hoppas den är bättre!

7. Retur

Retur Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Blev det bättre när du fick den bytt?
    Det var 7 timmar som ditt batteri höll.
    Skärmen är det som drar mest ström överlägset, håller man på att utforska en ny nalle då är det nog rätt normalt.
    Jag använder min Sensation väldigt lite sen jag började använda tab 10.1, och då räcker batteriet 1-2 dagar. När jag satt och spelade på tågresan räckte batterit bara 5 timmar, i sådana lägen måste man ha extra powerpack eller tillgång till laddning.
    Wlan kan vara på, det gör ingen större skillnad. Använder du Latitude med den kola funktionen historik, då ska wlan alltid vara på för det ska visa rätt.
    Tryck på (Inställningar > Om telefonen > Batteri > Batterianvändning) så ser du en grafisk kurva hur batterit används, när skärmen ar på så störtdyker strecket. Om du vill se Batterianvändning snabbt kan man skapa en genväg på startskärmen.

Piko71 gillar detta.
  8. RichiB

RichiB Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Platta:
    Huawei mediapad
    vet ej än om det blev bättre! Den är riktigt seg med batteriet vid 6% tar en jäkla tid att ta kål på den hehe!!! men ska ladda den hela natten sen, sen får jag se imorgon kväll hur den är :-)

9. Florre

Florre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hm, har aldrig laddat ur min helt. Skall man göra det? Trodde bara att det var den gamla sortens batterier som behövde det.

10. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

11. Retur

Retur Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nya batterier är så klart bättre på det så kallade minnes problemet. Som innebar att den del av batteriet som inte används blev sämre och till sisst slutade fungera.
    Även nya batterier mår bra av att ibland laddasur totalt tills mobilen stängs, på så sätt fungerar batteriet fler timmar och håller längre på slutet när det behövs.

12. Poteta

Poteta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Det där har diskuterats en hel del. Nya batterier har ingen minneseffekt så teoretiskt spelar det ingen roll när man laddar. Man kan dessutom inte ladda ur batteriet helt eftersom telefonen stänger av sig när batteriet går under en viss spänning för att skydda batteriet. Personligen laddar jag aldrig aktivt ur mitt batteri (det händer ju att det tar slut ändå ibland) och ser inte varför man ska göra det heller.

13. RichiB

RichiB Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Platta:
    Huawei mediapad
    såja...
    min XL laddade fullt innan jag gick o lade mig igår kväll. Så telefonen fick ligga på sängbordet hela natten utan laddning. När jag vaknade efter ca 8 timmar stod batteri procenten på ca 82%.
    Hmmm känns inte helt rätt! har ju inte använt den under natten!
    Fast jag kanske ska ha lite tålamod, det tar väl några laddningar innan den fungerar helt perfekt!?

14. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

På samtliga av mina Androider har det tagit ca 2 veckor innan dom blivit riktigt bra. Har det inte blivit någon skillnad ska du nog kolla över dina synkningar.
    HTC har ju som Default synk på aktier,väder,nyheter osv,bocka ur dessa till att börja med och kolla sen vilka mer appar du har synk på. Vissa saker kan man ju faktiskt uppdatera manuellt när man ska använda det

15. Florre

Florre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu så...
    Ladde upp min XL igår Kl 10.00 och den är urladdad nu Kl 12.00. Låtit den köra film i ungefär 3timmar, surfat,kollat youtube,skickat lite sms och snackat några minuter. 26 timmar utan att ladda känns helt ok.

16. ELFHOUSE

ELFHOUSE Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

tänkte bidra med mina upplevelse om XL Batteriet
    Efter att ha fixat i alla inställningar om sync och stängt av wifi och blåtanden så tycker jag att batteritiden är betydligt bättre än DHD:n som jag hade innan
    lyssnar en hel del på musik i min maskin och jag är väldigt nöjd med min lur laddar den varje natt och då är den inte helt slut ...
    på dagtid används den normalt mycket kan jag tänka mej ringer en del ...spelar wordfeud ..samt en hel hög med sms och tycker helt klart att XL luren håller sej bättre än Min DHD
    men som sagt det är ju svårt att säga efter som alla använder vi ju våra lurar olika

17. RichiB

RichiB Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T

MINA ENHETER

Operatör:
    Weelia
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Platta:
    Huawei mediapad
    ojdå det låter ju kanon... Hoppas min håller lika mycket någon gång i framtiden!
    För nu efter första laddningen har jag haft igång mobilen sedan kl ca 22:00 söndag kväll till nu måndag kl 15:00 ( 17tim ) ca 8 av dessa timmar har mobilen inte rörts, resterande tid har jag lagt upp ca 20 annonser på tradera via Wifi ( även fotat bilder ), bläddrat lite i mobilen, pratat i ca 3min. Och nu är batteriet på 40%.