Batteritid på olika tablets (info)

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av SamDroid, 19 apr 2011.

1. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jag har inte tidigare läst någon sammanställning på olika tablets Batteritid. Så när jag hittade en på engadget kändes det som nån mer kunde vilja läsa det:

Battery Life
    T-Mobile G-Slate 8:18
    Apple iPad 2 10:26
    Apple iPad 9:33
    Motorola Xoom 8:20
    Archos 101 7:20
    RIM BlackBerry PlayBook 7:01 Samsung Galaxy Tab 6:09
    Dell Streak 7 3:26

För att läsa mer om testers specifikationer gå till länken nedan och scrolla ned en bit (infon är tagen ur en review av g slate)

http://m.engadget.com/default/artic...-review/&category=classic&icid=eng_latest_art

Sent from my LG-P990

Last edited: 19 apr 2011
    achillesgbg gillar detta.
  2. fatjoe

fatjoe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad Engadget listar är batteritiden när man spelar upp en film från nätet.
    Den tiden beror då förstås på en massa faktorer som t.ex. skärmens storlek och ljusstyrka men också vilket program man använder och om programmet och hårdvaran har stöd för hårdvaruaccelration för just den filmen (en olycklig kombination av fel valda bitrate, codec osv kan göra att filmen måste avkodas i mjukvara istället för hårdvara och då räcker inte batteriet så länge).

Eftersom det är Engadget som har gjort testerna kan vi gott anta att de har valt en film som funkar bäst på ipad.

3. releaser

releaser Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag orkade faktiskt inte vänta på någon android 3 platta så jag köpte mig en ipad 2 och kan intyga att det är en fruktansvärt bra batteri tid på ipad 2 för min del iaf!

Kan ju nu inte jämföra med något annat men.
    Jag har alltid på wifi på min ( har ingen 3g) spelar lite och lite surfande och det är inte många procent den går ner på en dag!

Skall kolla lite vad lite film tittande gör på batteritiden framigenom....

4. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Helt rätt om testerna. Det framgår i länken också. Tänkte inte på att det kunde missförstås. Är bra sugen på en iPad 2 jag med :) kan iPad 2 användas med cydia/jailbreak för att ex ladda ner torrents till ipaden?

Sent from my LG-P990

5. Mr*Gibson

Mr*Gibson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Som jag förstått det finns ännu inget Jailbreak till iPad 2. Men det lär väl komma så småningom.
    Jag skaffade också en iPad 2 för ett par dagar sen, och man kan inte säga annat än att batteritiden är ju otrolig.