Problem: Batteritid samt stänga av telefonen

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av artive, 10 sept 2011.

1. artive

artive Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej :) Den senaste veckan har min sg2 börjat bete sig konstigt, det började med att jag inte kunde stänga av den direkt när skärmen blir svart så bootar den om igen. Sen nu för några dagar sedan så uppstod ett annat problem och det är att om jag försöker stänga av den så vägrar den starta igen utan att en usb sladd är insatt, om man försöker utan så kommer det bara upp en symbol att batteriet är överhettat. Men sätter jag i en usb sladd så försvinner överhettnings ikonen och telefonen startar. En annan sak som har uppstått är att ibland så kan den helt plötsligt gå rambo och suga ur all batterikraft på 4-6 timmar under natten när man inte ens rör den (och ja jag har följt oändligt många batteribesparings guider).

Så är det någon som har haft liknade saker med sin SG2, och hur löste ni det?

tack på förhand! :)

Last edited: 11 okt 2011
  2. mordillo

mordillo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Rengör usb porten med en tandborste!

Jo jag vet det låter som en skämt men det är sannolikt skit/kortis i Usb porten.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. artive

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Försökte att rengöra nu utan framgång. Tror ni detta är ett fabrikations fel så det går på garanti? Isåfall blir det ner till telia i veckan

4. pappapjotor

pappapjotor Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

skickade in min med samma problem igår...... haft den ca 2 mån!! Och det finns flera som har samma problem.

5. petter11

petter11 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag hade liknande problem för ett tag sen och nu har det löst sig av sig själv, funderar dock på att lämna in telefonen då gyron/accelerometern strular.

6. larzone

larzone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Prova annat batteri.

7. andersc

andersc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

8. artive

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kör på i min gamla tråd här ist för att starta en ny.
    Fick tillbaka min telefon nu efter att ha skickat in den för ovanstående problem, och detta tog en månad för anovo att fixa. Men saken nu är att nu när jag överlycklig packar upp min hemkomna telefon så märker jag att alla problem jag hade innan de skickades in kvarstår. Enligt anovo är mainboard bytt och mjukvara uppdaterad, samt att telefonen nu ska vara fullt fungerande.

Vad ska man göra nu? Vad har jag för rättigheter som konsument? Kan jag gå in till telia och be att få ett nytt ex, eller måste man ytterligare en gång skicka iväg i en månad på en reparation som kanske inte fungerar?

9. james bond

james bond Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Dom har 3 försök på sig att laga den innan du kan kräva en ny, det brukar gå fortare andra gången man skickar in den