Batteritid, tredje telefonen

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av stantemo, 20 maj 2011.

1. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Fick min tredje telefon från Dustin i förrgår och kan konstatera att batteritiden är oförskämt mycket bättre än den förra jag fick som jag också skickade tillbaka på grund av just batteritiden.

Förra telefonen höll ca 12-13h om den fick ligga i standby i 11h av dessa timmar. Dvs normal användning för mig. Tiden jag använde den var till att kolla banksaldo, ringa något samtal och skicka sms. mail syncades en gång per dygn. Mao knappt 10%/h i batteriförbrukning.

Nya telefonen som jag bara hunnit ladda upp två gånger, först direkt från kartongen till 100%, sedan i natt till 100%. Första dagen höll telefonen ca 10h. Idag har den förbrukat ca 3% på 5,5 h, ett samtal inräknat i detta. :teeth:

Så alla ni som också har sugig batteritid tycker jag ska gå tillbaka med skiten och kräva en ny. Jag testade även med andra batterier i min förra telefon för att utesluta just den biten. Jag testade även ett batteri som jag visste höll i ca 48h vid normal användning.

Så här har jag laddat telefonen hittills.

Dag1: Direkt från lådan (ca 35%) till 100% och sedan hela natten oavbrutet. Total laddtid ca 10-12h.
    Dag2: Från 15% till 100%, sedan tog jag loss den och lekte lite med den.
    Dag2: Från 90% till 100% och sedan resten av natten ca 5-6h.

Jag fortsätter skriva här i en vecka till hur jag laddat och hur förbrukningen är.

2. wibergify

wibergify Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.
    Hur länge hade du telefonerna?

Hade du någon push tjänst igång? (ser att du inte hade det på mail, men facebook, twitter o dyl. kan dra som s*tan)

Widgets?

Min dog på ett par timmar första dagarna, nu klarar jag 1 dag utan problem med mycket användande (och 2 dagar med endast 2g aktiverat och inte mkt användning)

3. TookieDroid

TookieDroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    iPhone XS 256GB

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS 256GB
    Mitt batteri blev mycket bättre efter 2 veckor typ, verkar som om batteriet "lär"sig hur du använder telefonen :)

Skickad ifrån min O2X

4. stantemo

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

den första telefonen hade jag inte så länge, drygt en vecka, så där hann jag inte testa batteriteiden speciellt mycket men den höll i mer än ett dygn iaf. Jag har för mig att den tog sig igenom två arbetsdagar utan problem.

Den andra hade jag i nästan en och en halv månad då Dustin inte fick fram en retursedel till mig på tre veckor :P så där testade jag i ca två veckor innan jag ringde och felanmälde telefonen som trasig, Batteritiden påverkades inte speciellt mycket under de resterande veckorna som jag hade telefonen. Någon timme + var det kanske men det verkade mest bero på dagsformen.

Hade inte heller igång någn sync mot twitter eller facebook (använder dem inte). Eda widgeten jag hade som jag inte har lagt in nu var kalendern i Launcher Pro. Det som fick synca var tidigare kalender, kontakter, bankdroid. Allt annat var på manuell synk.

Den enda stora skillnaden från telefon 2 och 3 är att 2 var rootad med CMW inlagd och att några stockappar var frysta samt LauncherPro. Telefon 1 också rootad dock utan CMW så jag tror inte att det var det som gjorde det.

Jag ska sakta men säkert installera alla appar jag hade tidigare och testa mig fram för att se om det kan ha varit någon av dem som drog batteri.

5. stantemo

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Idag har jag fått ladda telefonen igen. Från 100% till 6% på knappt 58,5 timmar. Detta redan efter andra laddningen.
    I går när jag la mig stod batteriet på 29% och i morse var den fortfarande kvar där. Först kl 17 idag var den nere på 6% och då här jag ringt en del också.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

6. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Avundsjuk ...

7. Bjudko

Bjudko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Från kl 24 till nu har den gått från 100% till 94%. Helt ok på standby men när telefonen väl används drar den mycket. Har JD installerat.

8. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Samma för mig...

9. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Det är skönt att ha byt tillbaka till IPhone som arbetstelefon, sedan 06:45 tills nu har jag 85% kvar. Musik/sms/samtal. Obs skriver det inte för att vara apple fan boy utan att jag tycker det är så grymt marginell skillnad.

10. mcnuggz

mcnuggz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

ångrar lite att jag bytte faktiskt :S
    känns tråkigt att jag måste mer eller mindre planera mitt mobilanvändande om jag vill att den ska räcka hela dagen.. igår t.ex. så var jag tvungen att ringa lite samtal osv innan jobbet så pga det så fick jag sluta lyssna på musik(och allt annat också) redan vid 19-tiden... skandal!
    min iphone räckte LÄTT hela dagen om man inte tokspelade länge, men vilken telefon håller batteriet i vid spel? ingen..