Problem: Batteritid vid samtal

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Konstigt, 7 nov 2011.

1. Konstigt

Konstigt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Hej

Jag har lyckats få OK batteritid på min Sensation.. så länge jag inte pratar i telefon(!).

Idag som exempel, 9 timmar 41 min på batteri med 18% kvar. Då står "Voice Calls" som #1 förbrukare med 43% och då har jag bara pratat i 32 minuter!

Dvs. hade jag pratat dubbelt så länge, ca en timme hade jag varit uppe i 86% och då hade batteriet varit helt dött.

Från tillverkaren anges "Samtalstid: Upp till 8 timmar och 15 minuter".

2. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Verkar konstigt. Just samtal verkar dra väldigt lite batteri för mej, har vid nåt tillfälle snackat nästan en timme i sträck utan att det drog mer än ett par procent. Det hjälper iofs inte dej, men något verkar vara fel om den drar så mycket för samtal. Kanske den drar mer om mottagningen är extremt dålig men det verkar ändå på tok för mycket. Det som drar absolut mest för mej är skärmen.

3. Konstigt

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Ja, något luktar illa. Mottagningen där jag var igår när jag ringde pendlar mellan 3-4 staplar (75-100%) så det beror det nog inte på.

Tips på hur man kan felsöka vidare mottages tacksamt... annars blir det kanske en factory reset och sedan se om problemet finns kvar. Bävar dock inför detta.

Idag: 14 minuter tal, 18% borta pga det. Så jag blir av med mer än 1% batteri för varje minut jag pratar..

4. Lazarux

Lazarux Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Min Sensation xe drar väldigt mkt juice vid samtal. Pratade 50 min med en kompis häromdagen å efter det hade batteriet gått ner ca 30%..

Vet inte om det kanske är normalt, man e ju så van galaxy S2ans grymma batteritid :)

Sen så tycker jag en sak är skum.

Batteriet kan ligga på låt säga 73% kvar. Man tittar till skärmen nån gång och det står fortfarande 73%. Sen nästa gång man tittar så kan den stå på 69% :P det är en sak jag stör mig på. Känns som att batteriprocenten hackar fram eller vad man ska säga.

Jag ser batteriprocenten med hjälp av batterycircle ifall nån undrar.

5. Konstigt

Mottagna gillanden:
    143

MINA ENHETER

Hade telefonen på service så inför detta så avrootade jag + återställde telefonen helt.

Efter att ha fått tillbaka den och lagt på mina vanliga appar så är det status quo.

100% till 45% på 5 timmar 30 minuter

55% förbrukat

voice 81% 1h 32 m

--

100% till 18% på 7h 28m

82% förbrukat

voice 79% 1h 52m

--

Hiskligt mycket batteri äter den vid samtal! Skall söka lyckan på XDA, kanske är ngn där som kan tipsa om vad man kan göra för att felsöka vidare.

Sade förresten till inför service men Anovo hittade inget fel på den biten.

6. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

jag kör med bluetooth handsfree till min också så jag kan snacka medan ja jobbar utan o få cp-nacke...ligger på 1.5-2.5 timmar om dan och den är på typ 18% efter en arbetsdag, är oerhört missnöjd med sensation...har gjort återställning utan ngn skillnad, blä, så kan ngn åtgärda detta bluetoothsugande, eller vad det nu är, så gärna. Funkar ju iom att jag har en privat lur också så ja slänger sensationen när ja kommer hem, men ibland blir det lite på gränsen