Batteritid

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av twelve, 5 sept 2009.

  1. twelve

    twelve Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej, brukar ni få ladda eran lur varje dag eller är det bara jag? Dem ända widgetsarna jag har igång är gossip buzz och news buzz.
     
  2. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    847
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Jodå,
    laddning varje dag. Leker man mycket med den så kanske man till och med bör underhållsladda. Efter att jag uppgraderade till Cyanogen 4.0.4 upplever ajg dock att underhållsladdning inte behövs längre. Jag har iofs:
    - MÅNGA widgetar och bakgrundsprogram igång (rss-läsare med hög uppdateringsfrekvens är nog den som drar mest batteri)
    - använder GPSen till att göra kartor till openstreetmap (ny rutt till och från arbetet varje dag ;-)
    - mycket surftid
     
  3. Limmet

    Limmet Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jadå laddning varje dag som gäller...

    Har dock märkt att om man slår av både wi-fi och slår på "use only 2g networks" så räcker luren i typ 3 dar... Dock är det väl inte så kul men kan vara användbart vid lägen där man vill ha lite bättre batteritid och bara är ute att använda den som telefon...dvs aldrig :D
     
  4. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har på allt möjligt stuff i telefonen och får nästan ladda den innan dagen är över, beroende på om jag snackat länge telefon förvisso.
     
  5. Matenrou

    Matenrou Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    612
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag tycker det är konstigt att jag behöver ladda den under natten, min gamla nokia höll i typ 2 veckor utan laddning. Varför är det inte så?

    :P
    Det är väll att man behöver ladda dom mycket(om man jämför med tex gamla mobiler) på alla nya mobiler(iphone,androidlurar etc), dom drar ju mer ström.
     
  6. raptor

    raptor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    629
    Mottagna gillanden:
    196

    MINA ENHETER

    det är för att din gamla nokia inte ens klarade av att surfa med, så du gjorde nog aldrig något med den förutom använde den som alarm:D
     
  7. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag laddar minst varje natt, inte ovanligt att jag laddar någon gång under dagen också. Jag är lite orolig för vad jag ska göra under 5-dagars läger när jag inte har tillgång till vägguttag, men får försöka komma på något, eller ta med äldre mobil.

    Gillar för övrigt mobil-versionen av Swedroid, sitter på tunnelbanan på väg hem och gör av med lite extra batteritid.
     
  8. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hackan, du skulle kunna stänga av 3G, GPS och allt annat som du inte behöver på ditt läger och pilla mindre med telefonen. ;)

    En av anledningarna till att en dumbphone får bättre batteritid är att den ofta är så trist att man sällan pillar på den. En teori åtminstone... :D
     
  9. Addiz

    Addiz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fast jag har 3G, wifi, bluetooth och background data (sync) avstängt, och surfar nästan aldrig. Ringer och messar lite, laddar ner mailen två gånger om dagen (och stänger sedan av synkningen), har inga widgetar förutom en batterimätare och TasKiller igång men ÄNDÅ håller telefonen bara över en dag. Vad fasiken gör jag för fel?

    Kan man stänga av något mer så att batteriet håller längre? Går det några program i bakgrunden som jag inte ser? Andra tips och råd?
     
  10. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Varenda batteriwidget jag testat har tömt batteriet på nolltid. Rätt ironiskt egentligen. :) Pröva att fimpa din widget och se hur det går sen.
     
  11. Mewn

    Mewn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jasså batteriwidgetarna suger mycket kräm? Tycker orginalbatteriikonen är väldigt missvisande... batteriet är typ fullt på ikonen när det egentligen är på 50%. Någon som har tips på någon batteriwidget som inte suger så mycket?
     
  12. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu har jag äntligen lyckats logga in via datorn (haft en del att göra).
    frippz, att pilla mindre kan jag inte påstå är ett alternativ, då är det ju lika bra att gå tillbaka till "dumbphone", vilket i det här fallet skulle vara min SE P990, som ändå kan hålla uppåt tre dagar.

    Har stängt ner WiFi, 3G och GPS, låst ljusstyrkan till lägsta, men klarade mig ändå inte dagen ut idag (kopplade från laddning runt 07:20, batteriet tog slut runt 16:40). Har inte heller Bluetooth igång. Ska testa att stänga av lite sync också, har twidroid + google-sync igång. Ska även testa H8-uppdateringen.
     
  13. jalipur123

    jalipur123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2009
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    hur tycker ni att det funkar nu när ni uppdaterat till senaste firmwaren?
    Bör inte batterierna hålla längre och längre ju mer man laddar dom? tyckte jag läste någonting om detta någonstans här på swedroid.
     
  14. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    inte så mycket längre, en viss skillnad de första 5 laddningar.
     
  15. Xebylon

    Xebylon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2009
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det verkar som att batteritiden påverkas avsevärt om man har Galaxyn i det medföljande fodralet! Verkar som att kameraknappen än en gång är boven i dramat (se denna tråd om ej fungerande menu/home knapp). Har länge misstänkt det här och fick det bekräftat via androidforums, se denna tråd, framförallt inlägg #135 och den följande diskussionen. Hoppas nu att samsung kommer med en fix eller att någon lyckas fixa det via en app eller motsvarande.
     
  16. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11

    Jag har kört med Battery Percentage en halv vecka och den drar inget batteri vad jag har märkt. Det står bara en liten ring med procenttalet i aktivitetsfältet. Testa!

    Kör jag utan 3G så är batteritiden mycket bättre. Jag slår bara på 3G när jag behöver mer fart.

    Ps. inget fodral på heller Ds. :-)
     
    Last edited: 2 okt 2009
  17. Burns

    Burns Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag uppdaterade för 2 veckor sedan till det som var senaste då minns inte vilken version det är men det är betydligt bättre batteri än helt ouppdaterad, men fortfarande så kämpar man att komma igenom dagen om man vill göra något litet småpill på mobilen.
    Har dock lyckats nå 20h standby med absolut noll pill. Men kan man inte pilla så kan jag använda min gammla GH688, kan sitta längre tid och smsa med den också + att man vet att man får alla sms.
    Så lite missnöjd över batteriet är man ju. En produkt ska ju gå att använda. Måste man leta strömm på jobbet och vart man nu tar med sig telefonen kan man ju ha en laptop lika gärna, och köra android emulatorn i om det nu är något man vill ha specifikt från android.

    Jag älskar min galaxy men jag hatar batteriet.
     
  18. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Med II5 så tycker jag att batteriet klarar sig riktigt bra. Man får ju tänka på att grejerna i den här telefonen drar mer batteri, så man får helt enkelt inte förvänta sig att den ska klara lika länge som sin gamla dumbphone.

    Idag, till exempel, så har jag surfat med telefonen till och från, kollat mailen och lyssnat på Spotify på spårvagnen till och från jobbet. När jag kom hem så stod batteriet på 45%, vilket jag räknar som helt ok!

    Hur har ni andra det som kör II5?
     
  19. obra1

    obra1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Batteritiden är fortfarande skit även med II5. Jag måste underhållsladda mobben en timme mitt på dagen för att den skall klara sig tills kvällen.. sedan åker den i laddaren.

    Jag sätter hoppet till 1.6.
     
  20. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11

    Jag får sälla mig till din skara frippz. Har ungefär samma upplevelse. Jag är positiv efter II5. Trodde aldrig skillnaden skulle vara så markant. Visserligen kör jag bara på 2G numera, när jag inte surfar så klart. Annars använder jag den som vanligt. Pratar inte jättemycket, men surfar och messar en hel del. Har heller aldrig någon enda avstängning längre. Det enda är att låsknappen är något seg ibland. Man får trycka några ggr.