Batteritid

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av qsecofr, 12 feb 2010.

1. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Hej,

Hur länge är Era telefoner på innan de behöver laddas?

Jag upplever batteritiden som mycket dålig, batteriet räcker knappt 10h vid normalt till sparsamt användande.

Jag har läst tråden kring förbrukning och konstaterar via Spare Parts appen att telefonen inte går ner i viloläge, tid utan viloläge ligger runt 100% och det lär vara problemet.

MEN jag kan inte komma fram till vad det är som gör att telefonen inte går ner i viloläge, jag har dödat alla applikationer med Task Manager, stängt av alla anlutningar wifi, gps, apn, gps och bakgrundsdata utan resultat..Testat utan SIM & SD kort.

har någon ett tips?

/qsecofr.

2. Liljaah

Liljaah Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder mig utan Advanced Task Killer-appen och jag laddar varannan dag ungefär, beroende på hur mycket jag använder telefonen... Har alltid WiFi på när jag är hemma och spelar en hel del spel :)

/Liljaah

3. qsecofr

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Jag testade med en fabriksåterställning och då fungerade viloläget som det skall.
    Alltså så måste det vara nån app som jag har laddat hem som ligger och tjuvkör i bakgrunden och gör att telefonen inte inte går i viloläge, jag skall installera en i taget och kolla tid utan viloläge i Spare Parts för att kunna komma på vilken det är....

/qsecofr

Last edited: 12 feb 2010
  4. qsecofr

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Det visade sig att vara Task Manager appen från rhythm software som ställde till det.

/qsecofr

Last edited: 12 feb 2010
  5. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Jag var noga förut med att stänga av apps med Advanced Task Manager Free för jag trodde jag skulle få bättre batteritid, men jag märker ingen skillnad nu när jag inte använder den.
    Jag lyckades ha igång min telefon hela helgen (använde den iofs nästan ingenting, kanske 5 sms och tankade uppdateringar till 3st apps)
    Använde den idag i en betongbyggnad (full täckning) i nån timme för att spela ett plattforms spel och nu ligger batteriet på 50%.
    Jag tycker batteritiden blivit mycket bättre sedan jag köpte telefonen.

6. Rofugos

Rofugos Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade batteriproblem med min, räckte kanske lite över 1 dag. Lämnade in den till telia och nu är det mycket bättre.

7. Ostkroken

Ostkroken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det inte så med Li-ion batterier att för att få full styrka i dom så krävs det några riktiga urladdningar och fulla påladdningar innan de når sin maximala kapacitet?

8. Brain

Brain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jo, det ska stämma. Här finns lite andra tips som kan hjälpa batteriet lite, de flesta är ganska självklara, men några visste jag faktiskt inte om. http://www.mobil.se/articles/6-tips-som-far-batteriet-att-racka-langre-1.307146.html

9. snajk

snajk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Att Li-I batterier mår bra av att laddas ur och sen laddas är en myt, det kan snarare ha motsatt effekt, och en total urladdning är direkt skadligt för dem. Myten kommer troligen från att det kan hålla aningen bättre ifall man laddar ur enskilda celler i ett Li-I batteri, men det är inget som är möjligt att göra på ett slutet batteri utan då krävs det isärplockning.
    Se till exempel http://www.dansdata.com/gz011.htm eller http://en.wikipedia.org/wiki/Li-ion