Batteritid

Diskussion i 'Tattoo' startad av windmark, 1 mar 2010.

1. windmark

windmark Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag köpte för ungefär en månad sen en HTC Tattoo och har varit jättenöjd med mobilen. Köpte den ju trots allt för 2500 kronor så vad kunde jag förvänta mig. Är jättenöjd med mobilen rent allmänt och Android är riktigt nice. Gillar det lilla formatet och allting är i princip bara frid och fröjd tills man kommer till batteritiden. Jag är medveten om att batteritiden är sämre på sånna här mobiltelefoner men att den skulle vara såhär dålig trodde jag inte. Nu undrar jag, ska den verkligen inte hålla längre än omkring en halv dag även om man har allting avstängt? GPS, Bluetooth, Facebook, Twitter, Flickr, Vädergrejen och så vidare. Allting är av och det enda jag gör är att skicka lite sms, men ändå håller det inte alls länge. Jag är missnöjd.

2. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det låter som något är tokigt. Jag skulle göra en total återställning av telefonen och sedan prova.

3. Mr_Felix

Mr_Felix Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Säker på att du har stängt av Wifi och 3g-anslutning? Dem två drar ström som fan! När jag stängde av dessa två så höll mitt batteri i 3 dagar extra.

4. windmark

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Wifi är avstängt, men ska det behövas stänga av 3G också alltså? Jag hade för mig att jag hört att telefonen hade bättre standbytid med det på..
    Men hur lång tid brukar en laddning räcka för er på ett ungefär?

5. Oogo

Oogo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Lenovo Moto Z Play

MINA ENHETER

Telefon:
    Lenovo Moto Z Play
    För mig räcker laddningen ungefär två dygn med mobilanslutning (3G). Om jag inte använder den för mycket. Men den ska iaf räcka ett dygn om man kör lite GPS, spelar spel och flera samtal mm.
    Jag brukar aldrig ha GPS på när jag inte ska använda det samt stänga av diverse anslutningar på natten.

6. UrbanP

UrbanP Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min batteritid är ungefär 6-7 dagar.
    Jag använder den i princip endast som telefon - inte musikspelare etc. - och har wifi på rätt sällan. Ringer inte speciellt mycket heller för den delen. 3G är dock på hela tiden.

En halv dags batteritid låter skumt, såvida du inte har GPS:en på, surfar på nätet och lyssnar på musik samtidigt. :-)

7. spock

spock Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

vad menar ni med att stänga av 3g? hur gör man det?

8. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Inställningar -> trådlösa styrenheter -> mobila nätverk -> kryssa i "Använd endast 2G-nätverk" :)

9. no1daag

no1daag Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Surfar, lyssnar på musik, ringer några samtal, Bluetooth , Wifi igång.
    Brukar klarar mig för dagen utan några problem.

Har ju möjlighet att ladda den via USB.en på datorn så det brukar aldrig vara några problem.

Är jättenöjd med min Tattoo. Men visst finns det saker man vill ha bättre men priset jag betalade ( 2400) och det jag fick så är jag nöjd. Överraskad att man fick så mycket för de pengarna.

10. windmark

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hmm om ni säger att batteriet räcker så länge för er så borde jag nog kolla upp min mobil.
    Låter lite mystiskt för mig tycker jag.

11. DROIDKING

DROIDKING Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man kan slå av nätverket med strömknappen oxå.Håll den intryck nån sekund
    så telefonalternativ kommer fram...längst ner finns Mobilt nätverk, tryck så det
    står av.....ett tips bara

12. windmark

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hur gör man en reset på telefonen förresten? Och hur mycket försvinner?

13. Emilastrand

Emilastrand Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

allt försvinner till som den är fabriks ny, inställnigar-sd-kort och telefongr. och sen Återställ standarinställningar

14. boje

boje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis fått en Tatto från mitt jobb. Måste hålla med om att batteritiden är urkass. Min telefon var fulladdad i morse. Nu bara några timmar senare så har det försvunnit en bit på batteriet. Kan man stänga av synk för g-mailen? Jag har jobbmailen uppsatt med ExchangeActiveSync, och den har jag satt på att endast synka varje timme.

Det sjuka är att jag tyckte min iPhone hade dålig batteritid, men den höll två dagar med pusch-mail aktiv och mitt dagliga lekande.

Mvh Patrik

15. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Man kan stänga av gmail sync i inställningarna. Settings -> Accounts & sync på min mobil, vet inte riktigt hur det ser ut på en Tattoo.

Har du installerat några andra apps än? Finns en hel del dåliga apps som drar ner batteritiden avsevärt.

16. boje

boje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har stängt av gmail att synka automatiskt nu. Däremot har jag kvar ActiveSync på push. Får se hur det blir nu. Jag har bara installerat 5st saker. ES TaskManager, Jewels, Tv.nu, Here I am2 och PasswordSafe.
    Det var någon som sa att Huawei u8220 var bra batteritid på, blev lite sugen på en sån... :)
    Mvh Patrik

17. Zentric

Zentric Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det är något lustigt med batteritiden i början när telefonen är ny. Första dagarna håller batteriet inte alls bra. Tydligen är de nya batterierna sådana. Du kommer att märka att batteritiden blir bättre för varje gång du har laddat den. Upp till ca 2-3 veckor skulle jag säga, förbättras det hela avsevärt. Någon som är beredd att hålla med?

18. DROIDKING

DROIDKING Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo zentric jag tycker det stämmer bra.Mitt batteri har blivit bättre hela tiden.
    Det e väll bara när man surfar mycket som det suger som fan.Men det kan man
    ju inte låta bli med en sån här lur.,.....

19. Mr_Felix

Mr_Felix Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lyckades dra halva batteriet under lördagskvällen. Sätta på och stängde av WiFi under ca 4 timmar. Surfade och var inne på butiken under den tiden. Så det är ju inte världens bästa batteritid. Lite synd...