Jag råder dig till att synca dina kontakter med gmail. då finns det alltid kvar. Tror du kan använda MyPhonExplorer för att synka det mesta med annars, sms och sånt, men det har jag ingen erfarenhet av.
--
Ett tipps är att slå av 3G, jag har min telefon alltid på GSM om jag inte ska surfa mycket. Sync och GPS har jag alltid igång. Vad jag fattar det som så är pgs alltid avstängt så länge det inte det är något program som vill ha tillgång till det. Jag tror faktiskt att det är samma sak med sync, för så fort jag slår på datatrafiken så kommer symbolen för sync upp ganska omgående. Jag märker ingen skillnad på mitt batteri om sync är avstängt så länge datan är avstängd.
Datatrafiken försöker jag att slå av när jag inte anväder den. Försöker även ha skärmen på lägsta nivån när jag bara ska ringa och skicka sms,
Normalt klarar jag min telefon 2 dagar. Men använder man den aktivt så kan jag lätt dra slut telefonen på en dag.
jag brukar använda min telefon när jag tränar. Jag kör då runkeeper med GPS och spotify, då går halva batteriet på ett par timmar. Så det är verkligen skildnad på hur man använder dom
Men som sagt, vid normal användning så har jag märkt att den bästa batterispararen är att slå av 3g och datatrafik.
Last edited: 22 augusti 2011