Batteritiden bättre med JuiceDefender?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Garvarn, 13 apr 2010.

1. Garvarn

Garvarn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har provat Appen JuiceDefender och upplever att jag får bättre batteritid. Någon som känner samma sak? Finns det någon bättre App av samma format?

2. SlickNick

SlickNick Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag upplevde väldigt mycket sämre batteritid.. Dock har ju jag en Milestone..

3. Bossieman

Bossieman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick sjukt mycket bättre batteritid med JuiceDefender, håller hela dagen nu.

4. prng

prng Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vart/hur installerar man den appen? Hittar den inte på Andriod Market och lite sökningar senare så hittar jag detta: "This app is no longer in the Android Market"

5. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Har prövat JuiceDefender men tyckte inte den gjorde så stor skillnad. Det som däremot gjort skillnad för mig är att stänga av 3G, jag gjorde samma sak på min förra mobil för att få längre batteritid. I synkriniseringsinställningarna kan man även stänga av Bakgrundsdata, om man inte är på Market eller gör ändringar i Kalender/Kontaker, så är det väl ingen direkt mening med att synkronisera titt som tätt. Eposten kollas ju ändå (jag använder appen "Epost")

Och så vill jag bara säga att jag märker stor skillnad nu när batteriet fått ladda ur-ladda upp några gånger, jämfört med när den var helt ny.

6. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag kan rekommender appen "Apollo Task Killer". Nu är det inte fråga om att det körs några program som jag inte har sagt Ok till. Batteritiden är helt ok dvs som på min "gamla" W995. Så nu är jag lycklig!
    Batteritiden var ett riktigt aber för mig eftersom jag måste ha en telefon som jag är nåbar på. Beror på jobbet och att hemma hos mig funkar bara 3.

7. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Samma sak här. Kör med N1 med CyanogenMod. Klarar lätt två dagar nu med måttlig användning. En heldag med min vanliga användning.

8. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Sökte du på "juicedefender" i ett ord? Hör av dig om du ändå inte hittar det så får jag maila dig :)

9. prng

prng Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Idag hitta ja den (?) Och på samma sida som jag var inne på igår (andriodzoom) så står det att den nu är tillgänglig...skumt... :ehm: