Tjo! Jag har börjat fundera över hur länge batteriet faktiskt räcker i en Hero. Nuförtiden känns det som att det inte räcker alls långt. Hade en nästan fulladdad igår (80%), idag på kvällen var den nere i under 10%. Det enda jag har gjort är att smsa och kanske spela något spel i MAX 10 min. Hur ser era batteritider ut? Känns riktigt drygt att behöva ladda luren varje dag nu när det känns som att jag använder den mindre än i början och då räckte batteriet betydligt längre. Jag har ändå låtit batteriet ladda ur helt osv ett par gånger för att sedan ladda upp det igen.
Det kan vara att den behöver kalibreras om. Testa det länken beskriver. http://wiki.cyanogenmod.com/index.php/Troubleshooting#Battery_recalibration
min Hero räcker säkert 20-30% längre om jag låter den ladda någon timme mer än "grön lampa" och absolut inte via usb på dator
Om du har dålig 3G-täckning kan det hjälpa till att tömma telefonen snabbt. Jag fick tidigare ladda min Hero dagligen när jag hade Mobildata-switchen på dygnet runt. Testade sen att slå av mobildata när jag var hemma (ute på landet där jag bor är 3G-täckningen stundtals mycket dålig) och vips så räcker batteriet åtminstone 2-3 dagar beroende på hur mycket det leks med den.
Låter ganska så normalt tycker jag men du har möjligen nån/några apps igång som ligger & dränerar onödigt mycket ström. Gå in här https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=3277 & kika på hur du kan optimera batteritiden... Kortfattat: Skaffa en taskkiller, exempelvis taskpanel & se till att den släcker ned oönskade apps när du släcker skärmen. Kolla så att du inte har nån app igång som gör att luren inte går in i sleep mode, hur du gör detta ser du i ovanstående tråd.
För övrigt så är Android lurigt med detta. Ibland så försvinner strömmen snabbare utan anledning, en omstart kan hjälpa. Då är Iphone bättre, där vet man att det tar slut fort som fan än hur man gör
Mina sista två SE har gjort precis samma sak, och dessutom blivit varma på köpet. helt utan förvarning. Känns snarare som en standard i mobilvärlden idag
Har samma problem, där jag bor switchar den mellan 3g/2g lite då och då sen när mobiledata är på drar den ur telefonen nästan helt under natten. Så jag tror att ditt problem ligger där, att den "anstränger" sig hela tiden. Prova att slå av mobiledata ska du se att det blir helt annorlunda. Men har även märkt att den har svårt ibland att hitta tillbaka till dataströmmen när man slår på mobiledata igen. Då måste jag stänga av den alt. slå på airplan mode och sen stänga av airplane mode då hinnar den mobiledata igen snabbare.
Läser om att vissa har det så bra, dock inte jag Tycker mig ha järnkoll på vad jag har igång, har verkligen gått in för att optimera batteritid men om jag skulle låta den ligga utan någon som helst aktivitet så skulle jag kanske komma upp i tre dygn. Nu använder jag den sparsamt & då blir det knappt två dygn, med lite aktivitet så är det laddning varje dag som gäller. Konstigt :confused:
Jag har det för vana att sätta i mobilen i laddaren varje kväll när man kommer hem och låter den ligga i laddaren övernatten och tar den sen när man går på morgonen, så jag tycker att batteritiden ändå funkar, men kanske beror på att min gamla mobil kunde man knappt lyssna på 2h musik innan batteriet var slut
Håller på att testa att köra min Hero utan några appar installerade, gjorde en fabriksåterställning, för att se om mitt problem med resursläckor i system processerna beror på appar jag installerat eller buggar i Android eller HTCs tillägg. Använder endast vanilla Home, Google syncningen, gmail, gtalk, contacts, calendar, browser, clock and settings apparna. Idag har jag haft några samtal, skickat ett sms, använt browsern nån timme, läst lite e-post och tittat på klockan då och då. Relevant är väl också att jag har tele2 med urdålig mottagning på jobbet. Batteriet har nu från att ha varit fullladdat kl 7 i morse gått ner till 80%.
Har sedan jag skaffade min Hjälte fört lite statistik på just batteritid. Laddar väl vanligtvis varje dag, ibland varannan. Dock stänger jag oftast av telefonen under natten. Har inte gjort något för att förbättra batteritiden innan men såg nu tråden som _Z_ länkade, ska se om det kan ge någon förbättring. Har även kört orginalrom fram tills häromdagen då jag vågade mig på att slänga in mcr 3.1, vet inte om det ska påverka något. Fullständig data finns här: http://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AneGcGRQDb0CdHI1Ykxpb3pBNDc4Wm9FSWI0eGswNEE&hl=sv (Det man bör kolla på här är väl den "effektiva tiden" vilket alltså är den tid som luren varit påslagen)
måste ladda min hero varje dag...vanligt vis när man går och lägger sig... så det där med ca 450tim i standby som de säger i "faktan" ... Använder den inte speciell överdrivet...
@Op Rommen jag kör verkar ha en bugg i webbläsaren. Om jag surfat lite så laddar batteriet ur på några timmar. Jag har sett att webbläsaren ligger kvar och exekverar, men frågan är vad den gör som laddar ur batteriet. Du kanske råkat ut för samma sak.
Jag laddar den varje natt och tycker inte att det är jobbigt alls det är bara att plugga i den när man går och lägger sig. Iofs använder jag den skapligt mycket
för en vecka sen började min lur ladda ur sig extremt fort. I går, pratade ca 15 minuter, skickade 10 sms, surfade inget. gmail kontot kollar nya mail kontinuerligt, och en annan mailbox tittade jag ca 7 gånger utan att skicka nåt. Klockan 17.45 var min lur helt urladdad så jag inte fick igång den. trådlöst, gps och bluetooth är givetvis avstängda, men 3g mobildata är på. Känns sådääär!
Ja, det låter inte helt normalt. Har din awake time gått upp? Ser du något som ser misstänkt ut i Spare parts? Installerade du någon app i samband med att det började bli sämre batteritid?
så där är min med när jag har igång att den kollar mailen hela tiden. ändrade till en gång per dygn och standbytiden blev två dagar istället. man blir inte så distraherad när det plingar i mobilen hela tiden när man sitter på jobbet heller
Jag är förvånad hur allas batterier räcker så länge, jag är tvungen att ladda min varje natt om batteriet ska hålla sig dagen efter.