Problem: Batteritiden försvinner utan användning

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av ghollghost, 2 jun 2012.

1. ghollghost

ghollghost Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, min kompis har en Google Nexus S och den funkar sådär.. Batteriet försvinner på bara några timmar även om han inte har använt den.

Testade Go battery saver appen och enligt den drar Radio ca 60-70% av det totala användningen(när det är 10% kvar ca). Sen om man går in på inställningar och batteri ligger operativsystemet längst upp(ca 60%, också vid 10% kvar).

När vi testade detta använde vi inte mobilen överhuvud taget och lät den bara ligga utan att skärmen ens var igång.

Någon som har liknande problem eller har haft och vet en lösning som kan hjälpa? Han har testat och factory reset några gånger.

(Vi hade en bra bild men tydligen så tar mobilen bort bilder av sig själv så nu tog vi en bild där det är 60% kvar men det syns ändå vad vi försöker säga)

http://imgur.com/pQDNA

Tack på förhand!

2. eidos

eidos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

använder ni er av en custom rom eller custom kernel? om så är fallet så kan det vara så att det är fel på cpu inställningarna och cpun kör för fullt hela tiden? eller missat någon wipe vid byte av rom/kernel? eller möjligtvis en dålig ota på original rom?

3. wawie

wawie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    Vad kör du för version? 4.0.3 drog sjukt mycket batteri om du hade det. Uppgradera till senaste version om du inte redan ha det. Beroende på om du kör stock eller custom rom så kan även det förbruka mer batteri. Om problemet plötsligt dök upp så skulle jag rekommendera en wipe på allt :)

4. ghollghost

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är stock rom och mobilen är inte modifierad på något sätt(aldrig varit rootad). Han har testat och factory reset / wipe två eller tre gånger nu. Vi börjar fundera på om det är något hårdvara fel, förra versionen dog telefonen helt random när folk ringde eller bara utan anledning. Och nu när han uppdaterade sist så blev det batteri tiden som bara försvinner. Tror batteritiden var konstig på innan också när telefonen bara dog/restartade

5. Mikey

Mikey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har du version 4.0.4? Som tidigare inlägg sagt, så drog 4.0.3 ut batteriet snabbt som fasen utan att man använde telefonen, samma där med "Operativsystemet Android" på 80% batteriförbrukning.
    Om du nu har 4.0.4, har du provat att göra en wipe på telefonen och kolla batteriet innan du installerar några appar? Kan ju va nån som ligger och spökar, även fast det inte står att det är en app som drar batteri.

6. ghollghost

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ska kolla upp detta snart, får inte tag på han(min kompis som har felet). Men när jag gör det så ska jag kolla om han har 4.0.4 och sen det med wipe utan att installera några appar och kolla om det hjälper. Kommer skriva här när jag har kollat om det funkar eller inte

*edit* ja han har 4.0.4 och han ska nu testa att wipe'a allt och kolla igen. Återkommer med vad som händer

Last edited: 3 jun 2012
  7. ghollghost

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har han iallafall resetat mobilen. så får väl kolla om några timmer eller imorgon hur den är. Men det var tydligen ett annat problem också. ibland kommer det upp att man måste skriva in simkoden men vet inte om det är simkortet som glappar eller liknande. Men återkommer när vi kollat om det har hjälpt

8. Mikey

Mikey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Om han kan utesluta tredjepartsappar (förutsatt att han, som du säger, kör stock 4.0.4) tror jag inte att det finns så mycket annat att göra än att skicka in den på reparation.

9. ghollghost

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det var det vi tänkte. Men ville bara vara säkra på att det inte var något konstigt som någon annan råkat ut för också, men då skickar vi in den och så fixar det sig antagligen

10. Saladin

Saladin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! En kompis till mig har en Nexus S och har på sista tiden fått riktigt dålig batteritid, någon som har någon ide? Vet inte vad Google-tjänster är, har ingen sån på min egna S2.

http://i.imgur.com/DSvqp.png

Mvh!

11. Lundberg

Lundberg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Över en dag på en laddning anser jag vara rätt bra! Hur länge klara han sig innan det börja suga mer kräm?

Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2

12. Saladin

Saladin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Telefonen tillhör en dam runt 50, ingen storanvändare alltså! Men som du ser drar skärmen endast 3% vilket är en god indikator på hur mycket den används. Skärmen var nog endast tänd några minuter på det dygnet och användes inte för att lyssna på musik eller nått.

13. Lundberg

Lundberg Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ok hur ser det ut med sync inställningar! Hur mycket ligger och syncar? Kan ju vara syncen mot google som drar extra!

Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2

14. maxperes

maxperes Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Slå av 3g, wifi, synk, gps, nfc, alltihop! Sen under inställningar och sen utvecklaralternativ så väljer du högst fyra processorer. Så gör jag iaf, fungerar massa braaaa!

Sent from a sandwich using my Nexus S

15. Joakim_Lind

Joakim_Lind Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Mitt batteri blev sämre efter ICS. Men nu med JB så drar den 50% på 6 h utan att användas? Börjar mitt batteri bli dåligt eller erfar någon annan lika dålig batteritid?

16. wawie

wawie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    Börjar undra detsamma angående min. Använder knappt och hälften av batteriet går upp i rök. Kanske dax för ett nytt batteri ..

17. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    Kan säga er att batteritiden blir markant bättre med ny kernel. Kör beadalus från xda och det är nästan som ics

18. eidos

eidos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag hade också problem med batteritiden tills jag även började märka av lite lagg i OSet och fördröjningar, tänkte det fanns ett samband och gjorde en total och fullständig wipe för att försäkra mig om att det inte skulle finnas någonting kvar av tidigare systemfiler, inställningar och dylikt, flashade in en ny rom (Jellybelly 1.0.0) och nu har jag betydligt bättre hållbarhet av batteritiden och det känns som en pålitlig everyday rom med lite sköna mods.

19. wawie

wawie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    Kan du länka till den kerneln, hittar den inte :)

20. jabbeboy

jabbeboy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Xiaomi 13T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 13T
    sulfobus gillar detta.