Känns som batteriet spårat ur på min Magic, nån som känner till nån app som är en riktigt batteri-bov? Hur forcar man att den inte ska använda varken 2G eller 3G ? Har inte någon förprickad i inställningar, ändå poppar 3G symbolen upp ibland, antar att de är Gmail appen som orsakar detta? Min klarar inte ens standby i 15-16 timmar, utan att man rör telefonen alltså. Känns ibland som att % satsen som visas i Lock-screen inte alltid stämmer.
Kryssa ur Settings > Wireless controls > Mobile network settings > Enable always-on mobile data om det inte är gjort så får du plötsligt väldigt mycket längre batteritid. Ett annat tips är Overclockingwidget, få den att klocka ner telefonen rejält när den är släckt så sparar du också batteri.
Finns ett program på market som heter Spare Parts som kan visa vilka program som väckt mobilen. Battery usage -> Partial Wake. Vet inte om det funkar på en Magic, men det funkar fint på min Hero.
Hm jag hittar inte den settingen? har iofs svenska men jag har bara use 2g network , roaming etc. men ingen always on?