Batteritiden

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av egon2003, 15 jan 2010.

1. egon2003

egon2003 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Batteritiden på Liquid verkar ju vara ett skämt!

Har haft den ett tag nu så batteriet borde vara hyfsat i form. Jag får ladda den varje dag!

Tar jag telefonen från laddning runt 7 på morgonen och inte använder telefonen mer än att för att kolla klockan några gånger per dag är det kanske 30-40% kvar klockan 22 på kvällen.

Jag har startat om telefonen för att vara säker på att inga program ligger och drar en massa cpu i bakgrunden.

Är det min telefon som är kass eller har andra samma problem?

2. thalle

thalle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är väl inte helt imponerad jag heller.
    Dock är det väldigt varierande. Känns som det går i perioder.
    Ett par dagar i sträck kan batteriet gå ner sig från 100% till 20-30% på 10-12 timmar. Detta i mer eller mindre standby läge.
    Ibland tar det 2 dagar innan den är nere på samma nivå.

Har bara en väder widget som uppdaterar sig, försöker stänga ner o hålla koll på alla andra processer som autostartar och har sig...
    Spenderar livet på samma ställen, så det beror inte på olika mottagningsförhållanden.

3. thalle

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Btw, just efter omstart startar den ju upp sjukt mycket skit. Alla Acer tillägg, Roadsync, Spinlets etc...

4. Frrr

Frrr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Låter konstigt, när min fick ligga över natten 8-9 timmar så gick det endast ner 5% och jag har bara laddat den 2ggr så batteriet kommer nog bli ändå lite bättre.
    Du borde nu kolla upp vilka program som drar batteri och om telefonen verkligen "vilar" när skärmen är släkt.

Last edited: 15 jan 2010
  5. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Det är ju samma batteritid på denna som alla andra liknande telefoner. Hade en Magic. Samma där. En kompis har en Hero. Samma där. Många arbetskamrater kör iPhone. Samma där. Laddning varje dag är det som gäller för att vara 100% säker att man vaknar av larmet på morgonen.

6. emilakered

emilakered Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Tips är att helt enkelt dra fram laddaren vid sängen och ta för vana att plugga i varje natt.. Så har jag kört med de senaste 3-4 mobilerna, batteritiden blir liksom ett ickeproblem.

7. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Nja, ang. Hero så går den ledigt i två dygn om man som egon2003 skriver

"""inte använder telefonen mer än att för att kolla klockan några gånger per dag."""

Om man använder den mycket så var det en annan sak, då kan man ledigt suga ur batteriet på 7-8 timmar.

Som skrivet tidigare så gäller det att se till att inga onödiga apps ligger igång & det viktigaste av allt, att luren går in i sleepläge när man släcker skärmen.

Finns en del dåligt gjorda apps som är riktiga batteribovar, exempelvis chattappar dränerar snabbt ur batteriet om dom ligger igång i bakgrunden...

8. egon2003

egon2003 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Hade en hero tidigare och den klarade sig lätt 2 dagar utan laddning med mycket mer användning. Körde precis samma appar på den som på min acer, förutom acers då såklart.

9. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 870
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Huga, jag har tur. Jag har nog bränslecell-batteri :)

Jag använder min Hero en hel del faktiskt, betydligt mer än att kolla klockan iaf. Surfar rätt ofta, Facebook sådär 25-30ggr/dag osv.

Har aldrig några som helst problem att ha min igång 48 timmar såvida jag inte börjar lyssna på musik dygnet runt

10. Mautana

Mautana Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Att magic drar lika mycket som Liquid är nog att ta i. Flickvännens magic klarar utan problem 3-4 dagar vid normal användande. Surf nån gång per dag och pushmail. Några samtal och sms.

11. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Då var det antingen min telefon eller mitt användande som inte är som alla andras :)

Min Hero höll en dag. Sen var det kansk max 30% av batteriet kvar. Försökte man få den att gå över natten så var det osäkert om man vaknade eller om telefonen var död.

Men som mina arbetskamrater vilka använder iPhone lär jag också ha en mini-USB på jobbet och sätta i den då jag ändå sitter vid skrivbordet. Sen en i bilen. Och alltid ladda på natten så att man alltid börjar dagen med ett 100% fullt batteri.

Finns det några after market-batterier som håller bättre än det som man fick med?

12. JoBu

JoBu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hur ser man till att luren går i "sleep-läge" när skärmen släcks?

13. thalle

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

De gånger min håller i ca 2 dagar har jag inget att klaga på.
    Vet att min rätt ofta inte går i sleep läge, iaf enligt batteri infon. Men vad är det som får den att göra det ibland, och ibland inte!?

14. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ja och hur märker man att den är i sleepläge?

15. uski

uski Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du kan ladda ner Spare Parts från market. Sen kan du går du in på Battery History, där kan du se hur många % telefonen har varit "Running" sen du senast laddade exempelvis. Är den 100% går den alltså aldrig ner i sleep.

Hade problem nu med att den aldrig gick ner i sleep. Men jag laddade upp den och sen startade om. Nu funkar den som den ska igen... När jag hade laddat fullt med telefonen på och sedan stängde av den ville den ladda ytterligare några minuter när den var avstängd... Nån mer som har märkt av det?

16. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Oneplus 15
    ROM:
    Stock
    Info:
    Sandstorm
    Övrigt:
    Oneplus watch 3 43mm
    Nu har jag haft igång min Liquid i 2 dygn. Använd ganska sparsamt. Några sms och samtal per dag och inte så mycket surfande. All datatrafik avstängd mellan surf-tillfällena. Har 50 % kvar på batteriet.

17. Magsta

Magsta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

det måste vara rekord. min måste laddas varje natt annars totaldör den

18. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

I helgen hade jag min igång 2 dagar utan laddning och var nere på 85%. Dock så verkade den ha fått fnatt på något sätt för den var helt otroligt slö och laggig. Säkert CPUn som hade skalat ner hastigheten o fastnat eller nåt sånt dumt. :) Däremot gången innan så sög den ur batteriet totalt på 6 timmar. >.< Liquid har helt klart en HEMSKT ojämn batteritid.

19. MrK

MrK Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag testade faktiskt för några dagar sen med en uppdaterat telefon och med task killer och minimal användning av telefonen till nästan 120 timmar på en laddning :).