Battertiden - ett skämt?

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Bishop, 31 jan 2011.

1. Bishop

Bishop Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har precis köpt en X10 Mini Pro, är jättenöjd med den och känner verkligen att den passar mig som handen i handsken.

Dock ett stort MEN. Battertiden är ett skämt, mobilen var fulladdad till max imorse. 10 timmar senare är den i stort helt slut. Då har jag varit inne pyttelite på internet och Facebook, samtidigt som jag flitigt använder Task Killer för att stänga ner Apps som sätter igång själv då och då. Ljusstyrkan är nästan nere på noll och jag har JuiceDefender, ska det vara så här himla värdelöst?

Jag funderar på att köpa en ny telefon istället, vad ska jag göra?

2. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Det dröjer några (minst tre?) laddningar innan du uppnår full batterikapacitet.

Och alla dessa otyg till task killers gör precis raka motsatsen, det försämrar batteritiden. Låt Android hantera processerna själv. Det blir bara fel om du ska lägga dig i och förstöra. ;)

3. wewill

wewill Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej Bishop jag har själv havt min pro i någon månad och håller med om att batteritiden är dålig, jag kan rekomendera dig att inte använda taskkiller då juice defender räcker gott och väl. Minska skärmstyrkan till minsta (brukar inte göra något på vintern när det är ganska lite ljus ute för det mesta), var noga med att klicka av skärmen så fort du inte använder mobilen.

4. besa

besa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Stäng av gps, datatrafik, wifi, syncroniseringar och bluetooth och avinstallera advanced task killer, det verkar ställa till en del.

Batteritiden är skit, jag vet. Man får lära sig leva med det. Jag har normalt allt avstäng, jag slår bara på datatrafiken när jag behöver den, har bara på wifi hemma eller andra plattser med wifi.

Ett tipps är att använda widgeten "strömkontroll" och "datatrafik" för att lättare hantera allt. För att göra det lättare så kan du installera launcher pro eller någon annan launcer som kan hantera fler widget per sida.

både min och min frus mini pro räcker faktiskt två dagar om vi har allt avstängt och inte snackar så mycket. Men de klarar sig lätt en dag om man hanterar dem rätt.

tyvärr är bateritiden dålig på de felsta smart phones

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Min klarade sig helt utan problem en dag med full sync på,lägsta ljusinställningen via strömkontrollen,10-15 inkommande mail och ca 1-1,5 tim samtal om dagen. Låg oftast på ca 40-50 % kvar på kvällen. Har inte tid att surfa på dagtid men lite nyhetsläsning på muggen finns det ju alltid tid för :-) så några minuter surf var det också.

6. mij

mij Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det tål att upprepas, avinstallera omedelbums dessa otyg till taskillers och dylikt!

7. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Jag håller med!
    Jag har aldrig haft något sådant på nån av mina androider och inte heller några självuppdaterande widgetar typ väder eller liknande. Har inga batteriproblem på någon av dom.
    Sen är det ju så med smartphones, dom drar mer än en dumphone, så enkelt är det.

Sent from my Motorola Defy using Tapatalk

8. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Laddar min typ var tredje dag med ca 30 min samtal mellan varje laddning.

9. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Laddar min tele varje natt, även fast den har drygt 70% kvar.

Edit: skaffa en tegelsten eller annan dummyphone om det nu är så svårt att ladda en telefon innan du går och lägger dig..

sent from my rooted X10 Mini using Tapatalk Pro

ThaSherminator gillar detta.
  10. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag laddar min också var 3:e dag, men ringer betydligt mer än 30min. Dock surfar jag sällan, bara kör wifi på några appar.

11. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Jag har lite halvtaskig mottagning på jobbet, men 30 eller 60 min samtal verkar inte ge någon jättestor skillnad i tid (som mest har jag kört 2 arbetsdagar med 2h samtal).

Last edited: 3 feb 2011