Fråga: Battery monitor widget som mäter strömförbrukning.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Joww, 15 juli 2011.

1. Joww

Joww Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej!

När jag använder battery monitor widget så ser jag på SGS2 att det tar himla lång tid för telefonen att få ner strömförbrukningen när jag slutar använda telefonen.

Jag använde denna widgeten tidigare på min DHD med och där när man la telefonen och skärmsläckaren gick in så direkt sjönk strömförbrukningen till mellan 1 och 4 mA.

På SGS2 sjunker den långsamt och efter en timme så kan den kommmit ner på 20 mA tänder man då bara skärmen så flyger förbrukningen upp för att sen sjunka sakta igen.

Är det lika dant för er andra som har SGS2?

Last edited: 17 juli 2011
  2. zrra

zrra Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Tack! Den appen har jag letat efter i ett år nu :P

3. zrra

zrra Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Den registrerar var fjärde minut för mig. Kanske på din DHD gjorde den det snabbare?

4. Joww

Joww Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hur ofta den registrerar går att ställa in och det brukar jag ha på en minut. Det jag menade var att om DHDn förbrukade 500 mA och man stängde applikatonen och släkte skärmen så sjönk direkt förbrukningen till mellan 1mA och 4 mA. SGS2an har bara så låg förbrukning när den har blivit startad, så fort den är använd så sjunker förbrukningen sällan under 20 mA. Gör man något med telefonen som drar 500 mA och sen stänger skärm och app så sjunker förbrujningen jämt så det tar en timme innan den är nere på 20 mA. Och allså efter en halv timme drar den 250 mA. efter som förbrukningen far upp på mellan 300 och 500 bara man,tänder skärmen så går det mycket batteri om jag kollar telefonen 1 gång i halvtimmen.

5. MiniMax

MiniMax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Det är inte precis en batter-widget, men Temp+CPU V2 visar på ett snyggt sätt aktuell CPU förbruk och MHz. Bra till att kolla om telefonen kör på lägsta nivå.

6. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1.714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    yabosid gillar detta.
  7. Joww

Joww Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det är ju samma utvecklare som battery monitor widget men den visar och loggar batteri förbrukningen hela tiden. Jag hittar inte att system monitor pro loggar batteriförbrukningen.

8. zrra

zrra Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Har du minneskort i din mobil? När jag inte hade det så sjönk strömförbrukningen till 1mA på några sekunder. Men när jag la in ett minneskort så är strömförbrukningen mellan 20 och 50mA när skärmen är släkt.

9. Joww

Joww Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nä, kag har inget minneskort i den... Jag får nog prova och hårdvaruåterställa den... :-(