Battery use

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av zaragon, 13 jul 2011.

  1. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag har börjat lyssna på Spotify på mobilen ca 3 timmar varje förmiddag på jobbet. Mer än så hinner jag dock inte lyssna, för när det är dags för lunch är batteriet nere på ~20%.

    På ett sätt är jag okej med att batteriet förbrukar så fort av Spotify, det är inte orimligt.

    MEN!

    När jag går in och kollar Settings -> About Phone -> Battery -> Battery use, så står det att ~80% av strömförbrukningen görs av Display.

    Detta skrämmer mig lite. Jag har inte displayen tänd mer än runt en halvtimme på förmiddagen. SÅ uppenbarligen kan inte skärmen stå för 80% av den sanslösa batteriförbrukning som sker.

    Någon som har en tanke om det? Jag trodde appar skulle få separata Battery use-poster, sen Android Froyo, så Spotify borde ju stå med på åtminstone 10 %. Eller?
     
  2. inglorious-me

    inglorious-me Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    undrar över samma sak. oavsett hur mga appar jag använder så står det att 91% av batteriåtgången hittills har berott på displayen :S
     
  3. kvadde

    kvadde Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    samma här
     
  4. magnutz

    magnutz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Se till att synka playlists för spotify så att ni kan lyssna offline. Sen drar telefonen mycket ström om den kör på mobil surfa.

    Det finns andra strömtjuvar också. Kolla vad ni har igång. Mobilen ska INTE vara strömlös efter tre timmar spotify.

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk